Flytning af nummer
Fra : Heidi

Dato : 29-11-01 23:05

Det er muligt det har været besvaret før, men jeg har ikke
kunnet finde noget umiddelbart, selvom jeg har abonneret
på gruppen i længere tid, så jeg håber i bærer over med mig.

Jeg har bestilt nummerflytning fra Debitel til Telmore, og har
fået en bekræftelse på at Telmore venter svar fra TDC
senest 13.12. Så langt så godt.

Men hvad sker der helt konkret når nummeret skal flyttes?
Jeg er klar over at Debitel kortet holder op med at virke på
et eller andet tidspunkt, og at det så skal udskiftes med
Telmore kortet - men er der noget med en SIM-lock som
skal klares, eller er det kun hvis man selv opsiger
abonnementet man skal bruge det?
Altså med andre ord - vil jeg bare kunne tage Debitel
kortet ud, putte Telmore kortet i, og så skulle det i
princippet køre? (og ja, jeg har læst med om alle
problemerne mht. nummerflytningen, og at TDC er
nogle sløve padder, men mit spørgsmål går
også udelukkende på det tilfælde, hvor det hele
kører som det skal)...

Lang forklaring til et reelt kort spørgsmål - jeg håber
der var nogen der holdt ud hele vejen
--
Mvh. Heidi
http://www.hct.hjem.wanadoo.dk

Fra : Mickey

Dato : 29-11-01 23:18

"Heidi" <nyhedFJERNES@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Telmore kortet - men er der noget med en SIM-lock som
> skal klares, eller er det kun hvis man selv opsiger
> abonnementet man skal bruge det?

hvis din debitel telefon kørte på TDC net skulle den kunne virke, ellers
skal du ha simlocken fjernet før den kan logge på TDC's net (Telmore)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Fischer

Dato : 30-11-01 06:28

> hvis din debitel telefon kørte på TDC net skulle den kunne virke

Nix!
Debitel låser næsten altid til udbyder (Debitel) og ikke bare til det net de
bruger. Du kan derfor godt regne med at telefonen skal låses op.

Men siden du kan flytte dit nummer, er det vel over 6 måneder gammel, og
dermed skal Debitel "slippe din telefon fri".
Desværre kan du blive nødt til at sende den ind til Debitel, alt efter
hvilken telefon du har.
Alternativt kan du selv betale for at få den låst op.

*Fischer

Fra : Heidi

Dato : 30-11-01 09:49

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:OSEN7.1$B%6.439@news.get2net.dk...
> [...]

Det gør den (altså kører på TDC).

> [...]
> bruger. Du kan derfor godt regne med at telefonen skal låses op.
>
> Men siden du kan flytte dit nummer, er det vel over 6 måneder gammel,

Ja i december er det.

og
> dermed skal Debitel "slippe din telefon fri".
> Desværre kan du blive nødt til at sende den ind til Debitel, alt efter
> hvilken telefon du har.

Oh ve oh skræk - jeg har jo læst om alle de skrækhistorier, hvor
Debitel beholder telefoner i flere måneder, eller nægter at udlevere
koden. (Det er i øvrigt en Nokia 3310).

> Alternativt kan du selv betale for at få den låst op.

Jeg har kigget lidt på Lasses side, og hvis valget står mellem
at få den låst gratis op hos Debitel og vente i lang tid på at få den
retur, eller betale 200 kr. og få den efter 2-3 dage, så er der nok
ingen tvivl om hvad jeg vælger (Håber ikke der var for meget
reklame i det......)

Mvh.
Heidi