Kattegrus
Fra : A.S.

Dato : 29-11-01 21:14

Hejsa

Nu bliver i snart trætte af mig... *G* Jeg har lige et spørgsmål angående
kattegrus (det er jo min første gang som "kommende" katteejer) Hvad er det
bedste kattegrus på markedet? Er der nogen der har erfaringer med de
såkaldte perler som kattegrus?

Håber i kan bære over med alle mine spørgsmål :)

/Anja

Fra : Dorthe

Dato : 29-11-01 21:35

Hej Anja!

> Nu bliver i snart trætte af mig... *G*

Nix, der er sikkert mange her i gruppen der ville ønske at flere forberedte
sig så godt som du før de anskaffer sig et kæledyr!

> Jeg har lige et spørgsmål angående
> kattegrus (det er jo min første gang som "kommende" katteejer) Hvad er det
> bedste kattegrus på markedet? Er der nogen der har erfaringer med de
> såkaldte perler som kattegrus?

Jeg har ikke selv erfaring med det perleagtige grus, men har ikke hørt ret
meget godt om det. Flere har faktisk betegnet det som ulækkert. Selv sværger
jeg til Bio-cats der kan købes flere steder på nettet. Det virker måske lidt
dyrt, men efter at have afprøver alle mulige slags, mener jeg klart at man her
får mest for pengene. Det er en slags klumpende lerpartikler der tager lugtene
samt binder tisset, og det er umådeligt drøjt. Tricket er simpelthen at fylde
en bakke helt op, så holder det vildt længe når man bare fjerner klumperne. (
....og lader være med at tænde for en bruser så bakken bliver gennemvåd af en
træls cement-agtig masse *smil*). Gode erfaringer har jeg også med træpiller,
der er billigere og lettere at slæbe hjem. De er knap så drøje i drift, men
har man kun en enkelt kat, ja så er det måske også en mulighed.

> Håber i kan bære over med alle mine spørgsmål :)

Keep them coming *smil* !

Hilsen Dorthe ( - og alle kattene der kan ses på
http://www.kishka.dk/fie.html )

Fra : Peter Østrup Madsen

Dato : 29-11-01 22:04

"Dorthe" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message > meget godt om det.
Flere har >

>Selv sværger jeg til Bio-cats der kan købes flere steder på nettet.

Hej Dorthe !

Har du en adresse til hvor man kan købe det ? Så ville jeg blive glad !

På forhånd tak !

Venlig hilsen
Peter Østrup Madsen

Fra : Anja

Dato : 29-11-01 22:20

Hej Peter

Jeg har lige surfet efter det, og jeg har set, at man kan købe det på
zoocity.dk, men jeg ved ikke om der er andre steder hvor det er billigere at
købe, men det kan jo være Dorthe ved hvor man evt. kan købe det billigere :)

/Anja

Fra : Dorthe

Dato : 29-11-01 23:51

Jo da!
Før vi flyttede på landet bestilte jeg det gennem Vaks levering
http://www.vaks.net de leverer gratis til døren inden for Storkøbenhavn og
Nordsjælland, så slipper man for slæbet (20 kg for kr. 89). Nogenlunde samme
pris er det hos PetGo http://www.petgo.dk/butik/default.asp de leverer også,
men jeg ved ikke hvad det koster.

Er der andre der kender gode net-butikker, evt. nogle der forhandler tilbehør
som seler og halsbånd til hunde og katte?
(Jeg leder efter sådan en refleks-jakke til min Sankt Berhardshvalp).

Hilsen Dorthe ( - og pylre kattene der hellere vil ligge ved brændeovnen end at
løbe ude i deres nye løbegård, det er for koooldt!).

Anja skriver:

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 29-11-01 22:43

Dorthe <dplahrmann@hotmail.com> writes:

> Nix, der er sikkert mange her i gruppen der ville ønske at flere forberedte
> sig så godt som du før de anskaffer sig et kæledyr!

Helt sikkert )
Og det er helt i tråd med ånden for denne gruppe, ok sommetider er
folk lidt trætte af at svare på de samme ?? gang på gang specielt hvis
det er inden for meget kort tid, men du kan altid regne med at få et
svar )

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : none@none.com

Dato : 30-11-01 13:26

Jeg har været meget begejstret for perlerne (der iøvrigt er lavet af
sand/kvarts). Det støver ikke og det er meget nemt at skifte og vejer næsten
ingenting. Vedr. driften, så synes jeg ikke det er dyrere end klumpende
kattegrus. Det er en god idé at overholde pakkens anbefaling om f.eks. 1
pose per kat per måned.

Min kæreste har en helt anden mening om det, men hun kan også bedst lide at
bruge det billige røde moler-kattegrus. Det synes jeg til gengæld kun kan
bruges til planterne i stedet for Leca-piller.. det siger lidt om
sugeevnen.. og så er der rødt støv over det hele.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-11-01 16:50

<none@none.com> writes:

>[snip].... bruge det billige røde moler-kattegrus. Det synes jeg til
> gengæld kun kan> bruges til planterne i stedet for Leca-piller..
> det siger lidt om sugeevnen.. og så er der rødt støv over det hele.

Helt enig det kan slet slet ikke betale sig at købe det billige røde
grus, fordi man skal skifte hele bakken hver dag for at det ikke
stinker som ADVR..

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 01-12-01 15:04

Hejsa

Har prøvet de der perler, men det var ingen succes. Neo kunne ikke fordrage
det. Han kunne ikke dække til ordenligt og så hang de perler fast i hans
poter...... *suk* der var perler over hele hytten.
Inden der var gået længe sjappede det i bunden af bakken, så de perler vil
vi ikke bruge mere.
Derimod er Super Carino godt, det snupper lugten og klumper godt.
Som Dorthe skrev så er der jo Petgo og det koster ikke noget at få sendt det
hjem *S*

Hilsen
Joan