tjekke ekstern fil...
Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 29-11-01 17:39

jeg skal tjekke om en ekstern fil findes og så svare om filen findes eller
ej...
jeg kan sagtens få scriptet til at sige at filen findes...men hvis filen
ikke findes...så laver den en fejl uanset hvordan jeg gør.

---------
<?

$fil = file("$billedfil"); //$billedfil bliver defineret længere oppe på
siden
if ($fil){
echo "findes ikke";
}
else
echo "findes";

?>
---------

Dvs. at problemet er ikke hvis filen eksisterer...så går "regnskabet" nemlig
op.
Men når filen ikke eksisterer viser den fejlen
"
Warning: file("[URL]") - No error in [FILMAPPE]/filtjek.php on line ##
findes
"
er der tilfældigvis lige en enkel der har en ide eller en løsning??...mange
tak på forhånd

--
Steen Nielsen
http://www.msdesign.dk

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 29-11-01 19:08

In article <9u5oar$2q0u$1@news.cybercity.dk>, Steen (MSDesign.dk) wrote:
> [...]
> "
> er der tilfældigvis lige en enkel der har en ide eller en løsning??...mange
Hvorfor ikke bare bruge:
<?
if(file_exists($billedfil)) {
   echo "Findes";
} else {
   echo "Findes ikke";
}

Mvh. Jonas

--
"A conservative is a man who is too cowardly to fight and too fat to run."
-- Elbert Hubbard

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)

Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 01-12-01 14:48

ARGH PIS!!...sorry hvis du lige har modtaget nogle beskeder...jeg kom sku
til at sende til DIG...ikke til nyhedsgruppen.....
det er bare fordi jeg sjældent bruger nyhedsgrupper....

> Hvorfor ikke bare bruge:
> <?
> if(file_exists($billedfil)) {
> echo "Findes";
> } else {
> echo "Findes ikke";
> }

hmm...sikker på at jeg har postet et svar før (den må være blevet
væk.)....men jeg vil lige være sikker på at du får svar...

grunden til at jeg ikke bruger file_exists() er at jeg skal tjekke en fil på
en ekstern server...ikke på den server alle dokumenterne ligger på... og det
kan file_exists() ikke gøre..
det kan file() dog gøre...så den er meget bedre....men jeg kan bare ikke få
den til at give et "forkert" svar hvis filen ikke findes.....pææænt irri!!

Fra : Jonas Delfs

Dato : 02-12-01 04:30

En løsning kan være at smide @ foran dit file() kald.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 01-12-01 21:12

YES!!..tak...det virkede....
det virker jo suverænt nu....

Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 01-12-01 21:15

forresten...
jeg ville da lige høre om jeg kunne få af vide hvor der står noget om det @
i php manualen....
gider du lige ligge et link til mig ??..tak..

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 01-12-01 22:18

http://www.php.net/manual/en/language.operators.errorcontrol.php
--