Samme font-size på body og td i Moz+IE6 st~
Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 29-11-01 16:31

Hej.

Er der nogen som helst måde hvorpå man kan få <body> og <td> til at have
den samme fontstørrelse i både Mozilla/IE6's strict/standard-compliant
mode og gamle browsere som ikke lader <td> arve fontstørrelsen fra
px eller pt til at angive font-størrelsen, og dem er der jo som bekendt
en masse problemer med, bl.a. at IE-brugere så ikke manuelt kan vælge en
større/mindre fontstørrelse. Nogen der har en ide, ud over at udlade
<!DOCTYPE>-deklarationen?

/Jonas

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-11-01 18:24

Jonas Jørgensen <jonasj@jonasj.dk> skrev

> Er der nogen som helst måde hvorpå man kan få

Hvis du lader være med at definere noget som helst,
må det da have samme størrelse?

Ellers:

body,td{
font-size:120%;
/*og så videre*/
}

--
Allan

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 29-11-01 23:43

Allan Vebel wrote:

> Jonas Jørgensen <jonasj@jonasj.dk> skrev

> Hvis du lader være med at definere noget som helst,
> må det da have samme størrelse?

Ja, men jeg har brug for at definere noget som er forskelligt fra den
normale fontstørrelse.

> Ellers:
>
> body,td{
> font-size:120%;
> /*og så videre*/
> }

Niks, for når siden bliver renderet i strict/standards-compliant mode så

/Jonas

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-11-01 01:36

Jonas Jørgensen <jonasj@jonasj.dk> skrev

> Niks, for når siden bliver renderet i strict/standards-compliant mode så

Hos mig er størrelsen ens i IE5.0, NN4.04 og Opera5.
Det er først i NN6 det går galt - det må være en bug

--
Allan

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 30-11-01 11:17

Allan Vebel wrote:

> Jonas Jørgensen <jonasj@jonasj.dk> skrev

> Hos mig er størrelsen ens i IE5.0, NN4.04 og Opera5.
> Det er først i NN6 det går galt - det må være en bug

Ja, en bug i IE5.0, NN4 og Opera 5. NN6/Mozilla gør det rigtige. Hvis du
opgraderer til IE6 vil du se at den gør det samme som Mozilla. IE5 til
Macintosh gør det så vidt jeg ved også rigtigt. Jeg ved ikke med den nye
Opera 6, men det skulle ikke undre mig om den også gjorde det rigtige.

/Jonas