Hjælp 3D grafik er blå!?
Fra : Jimmy Marcus Larsen

Dato : 29-11-01 15:53

Jeg har lige skiftet mit Asus A7V266 ud med et Asus A7V266-E. Det hele kører
fint og Sandra's Memory Benchmark er steget ca 300mb!
Mit problem er så at når jeg kører 3Dmark2001 så er der et blåt skær over
billedet. Billedet er også meget grumset, som om det var et fjernsyn
(interlaced). Det er MEGET GRIMT! Og min score i 3Dmark2001 er også kun
1600, 1000 mindre end den plejer at være.
Jeg har prøvet at geninstallere driverne til grafikkortet Nvidia 21.83, men
uden held.

Min konfiguration:
Athlon 1200mhz
A7V266-E
512mb DDR
Geforce 2 MX
+ det sædvanlige skrammel.

Jimmy!

Fra : Razz

Dato : 29-11-01 16:44

"Jimmy Marcus Larsen" <wario@obel.auc.dk> wrote in message
> [...]
| billedet. Billedet er også meget grumset, som om det var et fjernsyn
| (interlaced). Det er MEGET GRIMT! Og min score i 3Dmark2001 er også kun

Har du bare skiftet mobo, eller har du også reinstalleret dit OS?

/Razz

Fra : Jimmy Marcus Larsen

Dato : 29-11-01 17:22

Jeg har bare skiftet mobo. Det er jo "næsten" magen til det gamle.

Jeg kører WinXP forresten

Fra : Razz

Dato : 29-11-01 18:12

| Jeg har bare skiftet mobo. Det er jo "næsten" magen til det gamle.

Det er sgu' nok derfor det ikke funker 100%... du burde lave en
reinstallation når du udskifter så vigtige komponenter som et mobo... Selvom
de "næsten" er det samme, så kan der jo godt være ændringer i f.eks
chipset...

Jeg har lige kigget lidt på det, og rent faktisk er der en væsentlig forskel
på de to boards... Dit "gamle" board havde KT266 chipset, mens dit nye board
har KT266A chipset...

Du skal så *absolut* lave en reinstallation hvis du vil have gavn af dit nye
chipset..

/Razz

Fra : Jimmy Marcus Larsen

Dato : 29-11-01 19:26

Hmm, det er KUN i 3Dmark2001 at skærmen bliver blå, Quake3, GhostRecon osv
virker fint. Det er også kun når 3Dmark2001 er indstillet til 32bit
Zbuffer(default), 16bit virker fint. Jeg syntes det er ret underligt...

Fra : Preben Christensen

Dato : 30-11-01 09:20

Prøv at installere en ældre driver til dit grafikkort det plejer at kunne
hjælpe
Hilsen Preben

Fra : Jimmy Marcus Larsen

Dato : 30-11-01 08:08

Det hjalp sgu! Jeg fjernede driveren (21.83), Windows installerede så
automatisk en ny (20.80), og så installerede jeg 21.83 igen. Nu virker det
som det skal