Soyo K7V-DRAGON Plus, hvor ???
Fra : Ebbe Jensen

Dato : 29-11-01 12:46

Hej group,

Dette bundkort findes ikke på www.edbpriser.dk. Hvor hulen kan man købe det
i DK ? Eller i Europa ?

Håber på svar.

mvh Ebbe

Fra : Andersen

Dato : 29-11-01 14:28

Set hos MM-Data i Aalborg. http://www.mm-data.dk
Det ser ud til at være et temmeligt seriøst kort.

/Andersen

Fra : Ebbe Jensen

Dato : 29-11-01 14:55

Uha, tak skal du have. Jeg var ellers ved at rode rundt i en tyskers
web-butik, men der skulle man oprettes og jeg ved ikke hvad.

Ja, et rigtigt godt kort siger mange reviews på nettet. Men gad vide om man
kan give rammene noget mere volt ved at lodde på nogle chips på kortet ?
Hvis man kan det, så er alt jo godt ved det kort :) Arh, man kunne måske
savne ATA133, men nu er jeg vist også for krævende :)

mvh Ebbe

Fra : Ebbe Jensen

Dato : 29-11-01 15:32

Æv, koster 1899,-. Koster 399 DM i tyskland (kursen er 3.80,- for tiden) =
1516,2 kr.

Så kan det næsten bedre betale sig med et Soltek + netkort til en hund +
Audigy + og måske en PCI ATA 133 raid controller om et stykke tid. Godt nok
bliver PCI slotsene næsten fyldt, men hvad skal man også bruge dem til :)

Fra : Mureren

Dato : 29-11-01 18:08

www.shg.dk har det til 1799,-

Havde jeg ikke lige købt et MicroStar 6380 (der iøvrigt er kommet til at
køre rigtig godt)var det bestemt en mulighed !!

Mureren

Fra : Ebbe Jensen

Dato : 29-11-01 18:20

Tak også til dig,

Hmm, jeg mener at jeg kiggede hos www.shg.dk så sent som for et par dage
siden. Jeg prøver igen

mvh Ebbe

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 02-12-01 15:12

Mureren wrote:
> www.shg.dk har det til 1799,-

På pricewatch.com står det til 134$ så det burde da ikke koste mere end
1300kr. Men det har nok ikke været i Danmark så længe, så mon ikke det
snart kommer ned i pris (især når det kommer på edbpriser).

Jacob

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 30-11-01 10:58

"Ebbe Jensen" <kurtravnsfanklub@hotmail.com> skrev:

> Dette bundkort findes ikke på www.edbpriser.dk. Hvor
> hulen kan man købe det i DK ? Eller i Europa ?

Du har sikkert læst testen. Asus vs. EPoX vs. Soyo?
Jeg syntes ikke testen stemmer overens med mine erfaringer. I testen
scorrer EPoX lavest i Memory tests, men sammenligner jeg mit EPoX
board med det Soyo i testen, så performerer mit board lige så godt.

Jeg har på fornemmelsen af at mange test allerede inden start har en
favorit, som de så tweaker lidt bedre som de andre - hvem siger de
oplyser de rigtige resultater og hvem siger resultaterne passer 100%?

Hvad mener i om testen af det nye Asus K7V266-E board på Hardinfo?
Ingen resultater, ingen forklaringer men masser af ros - en vinder
uden nogen form for benchmarks vs. andre lignende boards. Noget kunne
tyde på at skribenten var dybt enkarneret Asus fan. Ikke nogen brugbar
test IMO.

Men på den anden side, er der overhovedet så meget forskel på de
enkelte KT266A baserede motherboards?
Jeg tror det ikke!
Vil man have et med onboard RAID og 5.1 lyd, så skal man selvfølgelig
ikke købe fx. EPoX 8KHA+, men et andet fx. Asus. Skal man ikke bruge
onboard RAID og lyd, så vil et board uden selvfølgelig altid være det
bedste valg og det uanset mærke.

Det som er det alt afgørende er i langt de fleste tilfælde personen
som samler og installerer boardet/maskinen. Jeg tror ikke nogle
fabrikanter smider et defekt board på markedet.
Mange har haft store problemer med fx. Asus K7V133, medens andre
syntes det var det fedeste board overhovedet - hvem har ret - hvem mon
har installeret boardet rigtigt ?

En ting som IMO er meget vigtigere som navnet på motherboardet, det er
kvaliteten af RAMene og PSUen. Er RAM og PSU af en god kvalitet, så
kører systemet med garanti også 10-4 24/7 uanset board fabrikant.

Der er så nogle boards som skiller sig ud ved at have nogle "smarte"
features, men hvor længe er de smarte?
Der er nogle boards som har problemer med nogle forskellige Harddiske,
lydkort, grafikkort, ect. men, det læser man aldrig noget om i tests,
selvom det var langt vigtigere at vide om ens gamle hardware kunne
fungere 100% korrekt med det nye board og dets smarte features.

--
Mvh:

Rasmus.

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 01-12-01 15:55

In article <1eJN7.29$B%6.3726@news.get2net.dk>, rasmus@bbservive.dk says...

> [...]
> favorit, som de så tweaker lidt bedre som de andre - hvem siger de
> oplyser de rigtige resultater og hvem siger resultaterne passer 100%?

Jeg må indrømme at jeg også sad tilbage med en lidt underlig fornemmelse i
maven efter at have læst den anmeldelse. Om fyren lidtfrem har snydt, ved jeg
ikke, men jeg kan ikke se, hvad han har at vinde ved det.

> Men på den anden side, er der overhovedet så meget forskel på de
> enkelte KT266A baserede motherboards?
> Jeg tror det ikke!

Du har ret til en vis grænse. Så længe man kører indenfor
normalindstillingerne, vil man ikke kunne mærke forskel på det ene eller det
andet. Men så snart man skal til at finjustere og overclocke, kan man nemt
mærke, hvem der kan være med og hvem der ikke kan.
Jeg skiftede fornyligt til et Epox bundkort, hvor jeg uden problemer OC'ede min
CPU op til 1.6GHz. Helt så heldig var jeg ikke med mit ASUS bundkort, det ville
ikke lade mig OC på andet end bussen. Jeg kunne simpelthen ikke OC stabilt til
noget som helst. Om det var skiftet fra kt133a chipsættet til kt266a eller om
det var fra ASUS til Epox, ved jeg ikke.

> Mange har haft store problemer med fx. Asus K7V133, medens andre
> syntes det var det fedeste board overhovedet - hvem har ret - hvem mon
> har installeret boardet rigtigt ?

Nu kan kvaliteten indenfor de forskellige linie jo godt svinge og man er derfor
nødt til at stikke fingeren i jorden og føle sig lidt frem. Hvis man søge lidt
på Google og læser lidt anmeldelser fra sites, man ved, går i dybden med deres
anmeldelser (læs: www.hardocp.com), kan man uden problemer danne sig et godt
overblik og dermed tage en beslutning, som man kan være ret sikker på.

> En ting som IMO er meget vigtigere som navnet på motherboardet, det er
> kvaliteten af RAMene og PSUen. Er RAM og PSU af en god kvalitet, så
> kører systemet med garanti også 10-4 24/7 uanset board fabrikant.

Det er selvfølgeligt vigtigt, men kun hvis man vælger at køre i området udenfor
standard indstillinger. Jeg vil mene, at alle enheder sagtens kan køre ved de
indstillinger, som de er angivet med. Målet for hvor god en hardware-dims er,
er i dag blevet drejet fra om den kan klare det, den lover, over til hvor meget
den kan OCes.

> Der er så nogle boards som skiller sig ud ved at have nogle "smarte"
> features, men hvor længe er de smarte?

Features er smarte, hvis man har brug for dem. Det har ikke noget med at gøre,
hvad det næste skridt er. Smart er for mig at jeg kan bruge mit bundkort til
den næste CPU, jeg køber, så jeg ikke skal give helt så meget for mit næste
opgraderingsfix, men for en anden kan det f.eks. være at USB 2.0 er det fede.

> [...]
> selvom det var langt vigtigere at vide om ens gamle hardware kunne
> fungere 100% korrekt med det nye board og dets smarte features.

Tja, netop i dette tilfælde er jeg ikke enig. Korrekt mange har klaget over
kompatibilitetsproblemer mellem f.eks. VIA og SB lydkort, men det er mit
indtryk at det skyldes et helt andet problem: drivere til bundkortet. Før VIA
har det normalt ikke været nødvendigt at installere en driver til ens bundkort,
derfor har folk selvfølgelig heller ikke gjort det og har dermed oplevet
"kompatibilitetsproblemer".

Der er mindre af den slags nu, fordi folk har fået øjnene op for
chipsætdrivere.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Ebbe Jensen

Dato : 03-12-01 09:55

Det kan være at det er på prisindex.dk, som shg.dk vist også anvender.

mvh Ebbe

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 05-12-01 14:15

In article <9ufelk$pr8$1@sunsite.dk>, kurtravnsfanklub@hotmail.com says...
> Det kan være at det er på prisindex.dk, som shg.dk vist også anvender.

Rigtigt lækkert quote der. Hele mit post og så har dit svar ikke en brik med
det at gøre ;)

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)