Cpu på Abit BX-133
Fra : ipkiss_

Dato : 29-11-01 11:58

I manualen står der kun en oversigt over P3'ere med 100 mhz bus, som kan
sættes i bundkortet.
Kan man sætte en i med 133 og kører 133 mhz på bussen alligevel? Eller
sætter BX-chipsettet en begrænsning til 100?

Jeg tænkte om man kunne sætte en af de nyere Tualatin cpu'er i? eller vil
det overhovedet ikke virke?

på forhånd tak
lars

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 29-11-01 11:58

"ipkiss_" <spam@Zwebhiker.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man sætte en i med 133 og kører 133 mhz på bussen alligevel? Eller
> sætter BX-chipsettet en begrænsning til 100?

Ja, og nej.

> Jeg tænkte om man kunne sætte en af de nyere Tualatin cpu'er i? eller
> vil det overhovedet ikke virke?

Det er no-go.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as / http://www.fischer.as

Fra : orbital

Dato : 29-11-01 12:58

On Thu, 29 Nov 2001 11:57:50 +0100, "ipkiss_" <spam@Zwebhiker.dk>
wrote:

> [...]
>Kan man sætte en i med 133 og kører 133 mhz på bussen alligevel? Eller
>sætter BX-chipsettet en begrænsning til 100?

BX chipset kan sætte korrekt divider til pci ved 124 og 133: 1/4

Så er pci ikke overclocked.

Men agp divider fås ikke lavere end 2/3. derfor er agp ved 133 MHz
kørende på 2/3 af det. 33 % OC til 89 MHz.

De fleste geforce og voodoo kort accepterer dette.

>Jeg tænkte om man kunne sætte en af de nyere Tualatin cpu'er i? eller vil
>det overhovedet ikke virke?

Nej, der er intet at gøre.

Abit ST6 raid skulle kunne tage dem, hvis det er nyeste udgave af
bundkortet (tomshardware har omtalt det).

mvh

John