Regler for bil/campingvogn i Tyskland
Fra : Carsten Stage

Dato : 29-11-01 11:31

PKP, du søgte lidt om fartgrænser:

http://adac.de har jeg klippet følgende til dig:

Wichtige Verkehrsbestimmungen
Die Promillegrenze liegt bei 0,5.

Höchstgeschwindigkeiten in km/h:
Pkw/andere Kfz Gespanne u. Kfz
bis 3,5 t, Motorrad von 3,5 - 7,5 t

innerorts 50 50
außerorts 100 80*
Autobahn 130 + 80*

Wohnmobile bis 3,5 t sind Pkw gleichgestellt
+ empfohlene Richtgeschwindigkeit
* für Gespanne bis 3,5 t mit Ausnahmegenehmigung (gem. 9. AusnahmeVO zur
StVO und besonderer Kennzeichnung (Plakette an Zugfahrzeug u. Anhänger)
gilt 100 km/h

Hilsen,
--
Carsten Stage

Camping interesseret?
http://www.campingnettet.dk/
http://image.dk/~cstage/diverse/bookmark.htm
uin # 4483272
http://www.image.dk/~cstage/

Fra : Ove Hedal

Dato : 29-11-01 16:13

"Carsten Stage" <c@stage.as> skrev i en meddelelse
> [...]
> * für Gespanne bis 3,5 t mit Ausnahmegenehmigung (gem. 9. AusnahmeVO zur
> StVO und besonderer Kennzeichnung (Plakette an Zugfahrzeug u. Anhänger)

er der nogen der har det på Dansk??

--
Ove

Fra : Jørgen Lyng Nielsen

Dato : 30-11-01 00:57

Promillegrænse er 0,5

Personbiler/andre køretøjer indtil 3,5 T må kører 50 i byen, 100 på landevej
og fri hastighed på motorvej hvor andet selvfølgeligt ikke skrevet.

personbiler med anhænger og små lastbiler må kører 50 i byen, 80 på landevej
og motorvej

medmindre at de har en Tempo 100 godkendelse så må de kører op til 100

Autocamper til 3,5 t er sidestillet med personbiler.

> er der nogen der har det på Dansk??

det var sådan lidt frit oversat, jeg håber at du får mening i det eller
spørg igen.
det er såvidt jeg kan se stort set de samme regler som herhjemme på nær de
80 km på landeveje som vi som bekendt desvære ikke må endnu.

Hilsen Jørgen

Fra : Ove Hedal

Dato : 01-12-01 17:29

klip

> [...]
> det er såvidt jeg kan se stort set de samme regler som herhjemme på nær de
> 80 km på landeveje som vi som bekendt desvære ikke må endnu.

Tak det var helt fint, det var det med Tempo100 godkendelse der glippede i
mit husmandstysk for børnehaveklasse

Jeg har læst noget om Tempo100 godkendelse et eller andet sted, men fattede
det ikke helt, men jeg konkluderede dengang at mit vogntog dumpede.

--
Mvh. Ove