Wake on LAN - hvordan ?
Fra : Vladislav

Dato : 29-11-01 01:05

Er der nogen der har nogle erfaringer med at aktivere WOL (Wake on Lan) på
sit netkort ?

Jeg forsøgte forgæves at sende "Magic Packet gnist" til min puter

HW: Abit KT7-RAID, 3COM 905C-TX med WOL - 10/100 MB hub der forbinder flere
maskiner sammen
"Den magiske pakke" med "Magic Packet Utility" (fra AMD) sendes til den
pågældende LAN IP med den påg. "Psysical address" - der sker godt nok ikke
meget - selvom WOL ER aktiveret på både netkortet (under properties) og i
BIOS'en :-/

Ideer - forslag ?

ps. jeg læste på nettet at man også kan bringe sin maskine i live "udefra"
h.v.a. bl.a. nogle Perl scripts osv hvis man har en web-server kørende som
lytter efter en bestemt data-pakke - nogle erfaringer der ?

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 29-11-01 16:45

hejsa

> [...]
> meget - selvom WOL ER aktiveret på både netkortet (under properties) og i
Du skal sætte et lille kabel på mellem netkort og bundkort. Det skal
ligeledes slåes til i både netkorts bios og mainboards bios.

> [...]
som
> lytter efter en bestemt data-pakke - nogle erfaringer der ?

Der findes flere forskellige både websider og scripts til dette, fælles for
dem alle er at det skal virke lokalt før du prøver eksternt.
også skal udp port 9 være forwardet i router til den IP du ønsker at wake'e.

hth
Martin Bilgrav

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-11-01 16:52

"Martin Bilgrav" <bilgravSPAMOFF@image.dk> wrote in message

> [...]
> dem alle er at det skal virke lokalt før du prøver eksternt.
> også skal udp port 9 være forwardet i router til den IP du ønsker at

hmm

hvad så når der er mange computere der skal vækkes?

der hvor jeg arbejder. kan de automatisk via netkort. starte alle samlige
computere op. og lukke dem ned igen om aftenen. styres af en server

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 29-11-01 21:25

> hvad så når der er mange computere der skal vækkes?
>
> der hvor jeg arbejder. kan de automatisk via netkort. starte alle samlige
> computere op. og lukke dem ned igen om aftenen. styres af en server

Jamen så er det sikkert LAN og ikke WAN