EPOX 8k7A+ vil ikke kendes ved floppydrev
Fra : Torben Larsen

Dato : 28-11-01 22:54

Jeg har nu brug for at få flashet bios'en i mit Epox 8K7A+ mb, men opdager
til min store skræk at jeg ikke kan få adgang til mit floppydrev. Opstarten
går fint, og bios genkender drevet, det figurerer ligeledes som A-drev i
Win2k og XP, men jeg kan ikke få adgang til det.
Hvis jeg prøver at formattere en diskette tænder lyset i drevet, og disken
kører i et par minutter hvorefter jeg får en fejlmeddelelse om manglende
diskette eller noget i den stil.
Har prøvet at skifte kabel ud og skifte til et andet floppydrev uden held.
Nogen forslag ?

Torben

Fra : Mureren

Dato : 29-11-01 00:06

> [...]
> diskette eller noget i den stil.
> Har prøvet at skifte kabel ud og skifte til et andet floppydrev uden held.

Dit kabel vender forkert......(det kan vende på en del måder)
Havde samme problem, og lidt nosseri med kablet løste problemet....

Mureren

Fra : Torben Larsen

Dato : 29-11-01 08:01

Hmmm, jeg synes ellers jeg har vendt det om i begge ender, og mener bestemt
også at symptomet på et forkert vendt kabel er at dioden på drevet lyser
konstant. Jeg vil dog lige prøve en ekstra gang.

Tak
Torben

Fra : Lars hult

Dato : 29-11-01 11:22

> [...]
> også at symptomet på et forkert vendt kabel er at dioden på drevet lyser
> konstant. Jeg vil dog lige prøve en ekstra gang.
Hhhhhmmmmm
Du har i det mindste Lys i dioden på diskette drevet, mit Epox board vil
slet ikke kendes ved diskettedrevet (det virker i perioder).
Har prøvet at skifte drev og kabel og pille alt fra o.s.v. men nej, sidste
er at prøve at købe nyt diskettedrev og kabel, kan jo være at Epox kun kan
køre med Drev fra efter år 2000 ??????.

Jeg har aldrig oplevet magen til dårligt board, 2 cpu'er + en strømforsyning
er knaldet og nu disse problemer, fremover tror jeg jeg holder mig til Abit
eller Asus.

hilsen Lars

Fra : Henning B.

Dato : 29-11-01 14:12

Hejsa.
Jeg har prøvet at mit SB live sad i et forkert pci slot så mit floppy drev
og pci kortet lavede konflikt (Åndsvage SB kort) så virkede det kun en gang
i mellem.

MVH Henning

Lars hult <lhu@codan.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:_0oN7.27$WK5.1983@news.get2net.dk...

Fra : Lars hult

Dato : 29-11-01 15:40

"Henning B." <brockhoff@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har prøvet at mit SB live sad i et forkert pci slot så mit floppy drev
> og pci kortet lavede konflikt (Åndsvage SB kort) så virkede det kun en

Kunne være jeg så lige skulle prøve at flå kortet ud.
Tak for tippet Henning.

Hilsen Lars

Fra : Rune Christiansen

Dato : 01-12-01 22:14

Jeg giver dig fuldstændig ret... Det er det mest defekte møg-kort.

har blandet andet prøvet at brænde det af, defekt ram-slot osv