Sig lige velkommen til Atlantis!
Fra : Kate

Dato : 28-11-01 22:20

Hej Gruppe

Som i jo ved har jeg gået rundt om mig selv flere gange. Skal, skal
ikke? Efter at have overvejet det meget besluttede jeg mig for at tage
til Lolland og mødes med Joana og hendes 2 år gamle blå somali
Atlantis. Åh, hvor var han sød, så ham nappede jeg med hjem.
Atlantis flyttede ind Lørdag aften og efter en lang biltur og at komme
ind i et hjem med masser af fremmede lugte og mig som han slet ikke
kendte, ja, så var han altså noget urtyg ved situationen. Meget
naturligt vil jeg sige. Jeg var ude hos ham nogle gange, han fik jo med
det samme opholdstilladelse i køkkenet. Johan og Sofie fangede med det
samme at der foregik noget skummelt i køkkenet. Søndag var han noget
ked, heller ikke unormalt efter min mening. Jeg sad hos ham i 4 times
Søndag aften, i de første 3 timer var han noget usikker på mig, men så
lige som jeg besluttede at nu måtte jeg hellere gå ind og tage mig af
J&S så besluttede han sig for at acceptere mig, så han sad højlydt
spindende på min skulder og gned sig rundt på mig alt imens jeg talte
med ham og nussede ham, en hel time
Mandag ville han også gerne ha' selskab. Allerede Søndag så han Johan,
fordi han smuttede med ud i køkkenet. I går gav jeg dem rejer side om
side, Atlantis spiste og knurrede samtidig, på et tidspunkt blev det
Johan for meget så han gik sin vej. Igen i dag fik de rejer sammen og
nu glemte Atlantis helt at knurre, han spiste bare Dog gik han lidt
for tæt på Johan da han var færdig med sin portion og Johan var ikke
færdig, så Johan stak lige Atlantis en flad
Jeg tager det selvfølgeligt meget roligt, men det går bare meget bedre
end jeg havde forventet. Atlantis er en meget rolig og kærlig mis og
det er Johan jo også. Sofie er noget mere bitched, men hun har faktisk
også taget det utroligt pænt. Her til aften har Atlantis været med inde
i stuen og Johan ignorede ham, Sofie syntes dog at hun var nødt til at
markere sig, men stadig ikke overdrevet. Som i nok kan høre er jeg
meget fortrøstningsfuld, jeg er helt sikker på at det nok skal fordi
Atlantis er en utrolig rar kat. Han bliver helt sikkert en værre
velcro-kat, han viser allerede tendenserne Det bedste han ved er at
sidde helt oppe på skulderen og stikke næse ind under mit hår.
Kan i fornemme at jeg er solgt

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 28-11-01 22:28

Hej Kate & Misseslænget *S*

Tillykke med og velkommen til Atlantis
Det lyder jo bare til at det nok skal gå alt sammen og ja jeg fornemmer
meget tydeligt at du er solgt *G*
Håber vi snart får ham at se *S*

Hilsen
Joan, Neo & Dixie
Misserne sender masser af spindbrum

Fra : Camilla Scharff

Dato : 28-11-01 22:36

Hej Kate

Næh dog, tillykke med den ny missetat!! Jeg tænkte nok du ville blive helt
solgt - kunne næsten høre det på dig da du talte med Joana i Glostrup
Og så har du vel billeder med af Atlantis på søndag, ikke?!
Glæder mig allerede til at høre alt om ham!

Vi ses søndag
Camilla

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-11-01 22:36

Hej Kate
tillykke med vidunderet, for han er altså bare SÅ
dejlig, det lyder som om at det kommer til at gå
rigtig fint. Jeg har også kigget spændt efter "en melding"
Joana havde jo "sladret"

--
Marianne

Hellemose Somali
skatkat@telefona.dk

Some people have lives, -others have cats

Fra : A. Knudsen

Dato : 28-11-01 23:05

Uha Kate !!!!

Du er solgt.......*LOL*
Dejligt, ikke...
Da Tilde kom hjem til os , var jeg også solgt.
Hun ELSKER at hænge på mig. Klistre, klistre og klistre.....
Når jeg sidder ved pcén ligger hun på skærmen . Fint nok, hvis ellers det
blev ved det...
Men nææææ - musen er ufattelig spændende. Hvis man nu hænger halvvejs med
kroppen ned over skærmen, så kan man følge med - og moar kan intet se... hi
hi.
Og poterne kører løs på skærmen - øv, jeg har netop købt en fed skærm....
Men alt for kattene...

Hvor bliver vi hurtig solgt til vore kæledyr, og hvor er det en skøn
følelse...synes jeg.

Men det er også nemt at glemme de andre, når en ny kommer til. Hvad jeg har
været MEGET opmærkson på.
Bl.a. er Oscar & jeg begyndt at gå alene i kælderen et smut hver dag. Hvor
vi kan være alene.

Tøsen & jeg dyrker sofaen alene sammen. Det er VORES tid alene uden de andre
to.
Det tror jeg er ret vigtigt, at de noget specielt sammen med en, så de ikke
føler sig udenfor.
Det er i hvert fald noget JEG har gjort meget ud af, at de hver især har
noget med MIG som de andre to IKKE har.

Om det er rigtigt ell. forkert, aner jeg ikke, men det virker fint her.
Vores tre katte er MEGET glde & tilfredse.
Har aldrig haft problemer med , at de tisser udenfor bakken ell. laver
andre unoder...

Det blev en længere smøre, bær over med mig....*S*

P.S. Er der ingen af Jer , der bor rimelig tæt på Esbjerg, så vi kunne lave
en aften, hvor vi alle mødtes ?
Jeg har nemlig kun bil i weekenderne.

Hilsen
Anya.

Fra : Kate

Dato : 29-11-01 22:36

"A. Knudsen" <anyaFJERN@DETTEesenet.dk> wrote in

> P.S. Er der ingen af Jer , der bor rimelig tæt på Esbjerg, så vi
> kunne lave en aften, hvor vi alle mødtes ?

Nej, jeg må sige at selvom det kunne være vildt hyggeligt, så bor jeg
lige udenfor København. Det er lige langt nok væk fra Esbjerg

Fra : Mette B

Dato : 30-11-01 19:10

..
"A. Knudsen" <anyaFJERN@DETTEesenet.dk> skrev i en meddelelse
> P.S. Er der ingen af Jer , der bor rimelig tæt på Esbjerg, så vi kunne
> [...]

Hejsa.
Jeg bor i Vejen, det er ikke så langt fra Esbjerg. Og jeg synes det kunne
være rigtig hyggeligt med en Katteaften
Med venlig hilsen Mette

Fra : A. Knudsen

Dato : 30-11-01 19:34

> Hejsa.
> Jeg bor i Vejen, det er ikke så langt fra Esbjerg. Og jeg synes det kunne
> være rigtig hyggeligt med en Katteaften
> Med venlig hilsen Mette

Hej Mette !

Det lyder rigtig godt.
Er der mon andre omkring øst - vestjylland, der kunne tænke sig at møde os
andre.........?

Hilsen
Anya.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-12-01 01:31

hov*G* vejen??? der kommer jeg oprindeligt fra)

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 29-11-01 00:20

Tillykke med vidunderet Du lyder som en
forelsket kattemor *gg*

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 29-11-01 03:09

Hej Kate

Næ, hvor hyggeligt! Jeg havde netop tænkt at spørge dig hvad du var kommet
frem til m.h.t. en ny mis
Rigtig mange tillykker!

For resten - min mand har vist givet efter for mine argumenter for at Ditte
& Donna burde have en lillebror... han mumler noget om at vi kan kigge efter
en misling til foråret - og er begyndt en post på budgettet der hedder "ny
kattekilling"
Vi kunne tænke os sådan en lille sort panter (ebony OKH) - men jeg ved jo
godt, at hvis man sidder midt i en samling mislinger, og den sorte ikke vil
snakke med én, mens den lilla (eller hvad ved jeg) knuselsker én - så falder
man jo for charmeoffensiven )
Nå, men vi får se til den tid. Nogle gange er _jeg_ faktisk ved at få kolde
fødder nu - fordi de to vi har er så velfungerende. På den anden side kan
jeg få koldsved ved tanken om at en af dem kunne blive syg og dø, så den
anden er ladt alene tilbage - og dybt ulykkelig.
(Prima)Donna og (Ban)Ditte er jo selvfølgelig lykkeligt uvidende om det
hele...
--
Mange hilsner fra Ann R
Ditte & Donnas katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

There are many intelligent species in the universe. They are all owned by
cats.
- Anonymous

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-11-01 22:43

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> wrote in message
> [...]
vil
> snakke med én, mens den lilla (eller hvad ved jeg) knuselsker én - så

Hej Ann

Jah, jeg ved hvad du mener med charmeoffensiv ... Da vi skulle hente Jack
var det ikke med min bedste vilje at vi besluttede os for HAM.. Godt nok var
han jo netop en lille sort panter Men han sad bare og GEMTE sig bag et
gardin, og ville slet ikke snakke med mig - kun med min mand *hrmpf*
hvorimod en af hans søstre var meget mere samarbejdsvillig, meeen... jo
altså en hun og ikke en han... Og i dag.. Jack er lavet af VELCRO! Men
desværre den bløde side af velcroen, og det er (stadig) min mand der har den
anden halvdel *LOL* Til gengæld er det sjovt at se HVOR meget Jack er VILD
med John. Hans YNDlingsmenneske! Lige fra den første dag hjemme. Men sød er
han jo, og altså... de der ebonyer ER jo flotte!

Hilsner
Lisbeth

--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Denise

Dato : 29-11-01 08:23

Hej Kate
Tillykke med din nye misling.
Selvom det er tidskrævende at introducerer dem roligt til hinanden,
så er tiden jo godt givet ud.
Ja det er klart du er solgt og så siges jo, at somalien er verdens
mest kælne katte. ))
Hilsen Denise

Fra : Trine Piltoft

Dato : 29-11-01 17:57

Stort tillykke med det nye vidunder - det lyder til at det allerede går
over alt forventning, så inden en uge ligger de jo nok i arm allesammen
:0)

Hilsen Trine
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Ann K

Dato : 29-11-01 21:08

Og jeg er da SLET IKKE misundelig
Heldigvis ser det jo ud til at gå godt....
Mvh Ann - Der endnu engang har tørret op efter "pis-kosten" Ranje *suk*

Fra : Kate

Dato : 29-11-01 22:29

Hej Gruppe

Jeg svarer jer lige i en mail. Tak for velkomnerne. Atlantis er en
meget kærlig sjæl og et rigtigt hængetræ, og en snakker så nu har
jeg vidst to sludrechatoller. Jeg har fået mine forældre til at
aflevere Joana's transportkasse på Søndag i Remisen fordi det passer
lidt dårligt at tage derind. Jeg skal nemlig ind og se Harry Potter om
aftenen og jeg forlader dem så nødigt fordi Atlantis jo stadig har fast
ophold i køkkenet og han skal ikke være mere alene end nødvendigt.
Ang. billeder, jeg er også blevet anmodet om billeder på arbejdet og så
er det jo så heldigt at min stedfar lige har investeret i et digital
kamera og har indvilget i at fotografere Atlantis i morgen, så i skal
nok få lov at se ham, meget snart. Han er bare rigtigt smuk og har et
gavtyve ansigt.

Jeg har faktisk haft lukket ham sammen med de to store hele aftenen
idag og det er gået ustyrligt godt. Sofie har sat Atlantis på plads og
Johan har markeret. Atlantis knurrer hvergang han ser dem, specielt
højt når han ser Sofie, men der har ikke været nogle deciderede
slagsmål. Selvfølgeligt skal de alle tre lige vænne sig til hinanden,
men jeg er vildt glad for at det går så smertefrit, jeg havde frygtet
meget mere ballade, specielt med Sofie.

Anya, jeg er også meget opmærksom på at J&S stadig skal vide at jeg
elsker dem lige så højt som jeg har gjort hele tiden . Sofie og jeg fik
også en sofa-hygger idag da jeg kom hjem fra arbejde. Lige nu sidder
Johan her mellem mig og keyboardet, som er hans plads. Indrømmet
Atlantis har fået meget opmærksomhed siden i Lørdags, men de to andre
skal ikke forsømmes af den grund og det prøver jeg også at være
opmærksom på.

Ann R., Jeg gjorde mig meget store overvejelser, som du jo ved og
indrømmet jeg tror ikke jeg havde tænkt i de baner hvis det ikke havde
været for Oliwer. Jeg håber bestemt at Johan og Atlantis bliver lige så
glade for hinanden som det er min mening, men nu gi'r jeg det
naturligvis tid. Det er jo voksne katte, men som førhen sagt er jeg
meget fortrøsningsfuld. Dog vil jeg også vove den påstand at en killing
formentlig vil være nemmmere at indføre end en voksen kat, nu var min
situation jo bare sådan at jeg ikke mente en killing ville passe ind.
Da Johan og Sofie var to år havde jeg jo slet ikke de betænkeligheder
med Oliwer for det var jo unge katte. Oliwer kom ind med samme
begrundelse som nu Atlantis, legekammerat for Johan. Ditte og Donna er
jo slet ikke så gamle som mine to.
Jeg glæder mig bestemt til at høre mere om hvilken killing det bliver.

Hahaha, Trine, nej de ligger nok ikke i arm inden en uge, det ville nok
være _for_ meget forlangt af dem, men tingene går rigtigt godt. I
betragtning af han kun har været her 5 hele dage og de har haft frit
adgang til hinanden siden jeg kom hjem uden de helt store ballader
Desuden er Sofie bestemt ikke en ligge i arm mis Hun kræver
albuerum.

Ann K, du _har_ altså ingen grund til misundelse Du har da vidst
rigeligt at se til med Dise, Saga og Ranje, ikke at forglemme de
"nemme", fnis.

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 30-11-01 09:47

Kate skrev i meddelelsen ...
> [...]
>aflevere Joana's transportkasse på Søndag i Remisen fordi det passer
>lidt dårligt at tage derind. Jeg skal nemlig ind og se Harry Potter om

- og du kan roligt glæde dig...jeg var inde at se den i mandags - fed film,
gode effekter.

Hilsen Birgitte

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 30-11-01 09:36

Hej Kate!

Tillykke med det ny familiemedlem.
Godt at høre at det går så godt allerede.

Hilsen
Birgitte