Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
USB driver til agfa CL30
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 28-11-01 21:38

Hejsa

Jeg er ved at sætte mit Agfa CL30 op på en Win2000, med et USB kabel med
den vil ikke godkende den driver jeg bruger, når der bliver brugt et alm
kabel er der ingen probs

Jeg har forsøgt med en WinME, der skal jeg bruge CL30 Click driveren , men
det hjælper ikke her, og under Win98 køre det hele OK, er der nogle der kan
hjælpe mig

Mvh Jesper

Fra : H. P. Holm

Dato : 29-11-01 02:51

Jesper Pedersen skrev:

> Jeg er ved at sætte mit Agfa CL30 op på en Win2000, med et USB kabel med
> den vil ikke godkende den driver jeg bruger, når der bliver brugt et alm
> kabel er der ingen probs

Der ligger en version 1.06.8 twain driver til Windows 2000 fra
6 juni 2000 hos Agfa. http://support.agfa.com/swPubDTP/ og vælg
kameraet og Windows platform i boksene, hvis det er en nyere
version end den du bruger nu.

Ellers kan det godt tænkes at Microsoft har rettet et par fejl
i USB-håndteringen i en servicepack til selve operativsystemet.
Servicepack 2 kører stabilt hos mig, med et Agfa CL18 discount
kamera på USB. Servicepacks kan findes via Windows Update eller
på en CD fra et computerblad. Det er en 100MB stor fil, og det
vil være surt at bruge tid på hvis det ikke løser problemet.

---
Hans