Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon 100/2,8 macro
Fra : Tue Askaa

Dato : 28-11-01 21:30

Hej
Er der nogen der har erfaringer med ovennævnte objektiv? Jeg skal bruge et
objektiv til portræt optagelser. Er der andre gode forslag??

Tue

--
Posted from [212.130.28.67]

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-11-01 12:11

Tue Askaa skrev
> Er der nogen der har erfaringer med ovennævnte objektiv? Jeg skal bruge
et
> objektiv til portræt optagelser. Er der andre gode forslag??

Jeg har ingen erfaring med præcis dette objektiv, men
brændvidden er god til portrætter.
Dog har deciderede macroobjektiver deres styrke i
nærområdet. Du vil antagelig få bedre resultater med et
ikke-macro objektiv.
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Ivan Storgaard Vogel~

Dato : 02-12-01 16:25

Jeg har set objektivet få ganske formidable anmeldelser i practical
photography og lign. blade. Den er dog bygget til macro, så hvis du skal
lave portrætter tror jeg canons 85mm faste linse er mere portrætlinse
pr. krone. Den skulle også være af meget høj kvalitet.
Mvh

Tue Askaa wrote:

> [...]
> Er der nogen der har erfaringer med ovennævnte objektiv? Jeg skal bruge et
> objektiv til portræt optagelser. Er der andre gode forslag??

Ivan Storgaard Vogelius         Office 520-621
Institute of Physics and Astronomy Institute Tel: (45) 8942-3667
University of Aarhus Institute FAX: (45) 8612-0740
DK-8000 Aarhus C Private Tel. : (45) 86271316
Denmark.

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 08-12-01 22:30

Hej Tue

Jeg har selv canons 100mm 2.8 macro og er meget glad for det, både til
macro og til portrætfotografering. Objektivet tegner meget skarpt og
sløre også baggrunden helt perfekt. Jeg har ikke prøvet 85 mm, men kan
på det varmeste anbefale macro optikken.
En anden ting. Hvis du ikke har købt EOS 1n huset endnu, vil jeg råde
dig til at kigge efter en brugt EOS 3 istedet, kan fåes til omkring 8K.
EOS 1n er et fint hus, men det har kun 3 autofokuspunkter, hvilket du
meget hurtigt bliver træt af, med EOS 3 har du 45 autofokuspunkter samt
øjestyret autofokus hvilket virker helt perfekt.

Hilsen

Thomas Piekut

Fra : Tue Askaa

Dato : 12-12-01 12:08

Hej Tomas

Tak for hjælpen, jeg tror også at det bliver canons macro jeg vælger. Kun det
bedste er jo godt nok i nogen situationer.

MHT. kamara har jeg et eos 1n, og er meget godt tilfreds, med de
autofokuspunkter det har. Jeg er af den gamle skole, og ønsker at kunne styre
hvert eneste billede 100%. Der for valgte jeg eos 1n frem for eos 3. Men smag
og behag du ved.... Heldigvis!!

Tue

--
Posted from [212.130.28.67]