Skærme
Fijala 3554
Problemer med skærm
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-11-01 17:48

Hejsa!

Jeg købte for nogle uger siden en ny skærm, da den gamle ikke rigtig
var til at stole på.

Nu vil jeg sælge den til en eller anden der måske kan finde ud af at
reparere den, og jeg ville tage et billede af 'problemet'.

Selvfølgelig kan jeg ikke fremprovokere dette problem når jeg finder
skærmen frem efter et par uger i papkassen... Grf...

Nå, men her kommer en beskrivelse.

Billedet på skærmen havde tendens til at blive en smule grønnere af og
til, det kunne jeg godt leve med, men det følgende problem forekom
oftere og oftere.

Hele billedet blev simpelthen grønt af og til, og der var nogle lysere
grønne streger vandret (en smule skråt) henover billedet.

Der var ikke andet at gøre (for mig end at banke lidt på siden af
skærmen, og det hjalp også i starten. Men de bank der skulle til
skulle blive kraftigere og kraftigere - problemet tog til.

Nogle der har nogen idé om hvad det kunne være? Er det noget der er
kan laves, er det værd at give sig i kast med? Jeg er ikke selv den
store haj til sådan noget, men hvis der er en der kan sige "sådan og
sådan", så kunne det jo være.

Til info - der er tale om en HiVision 17" skærm fra 96 tror jeg.
Nypris - pyha - 7'500,-

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/

Fra : Klaus D Mikkelsen

Dato : 28-11-01 18:44

Lasse Hedegaard skriver:

> Der var ikke andet at gøre (for mig end at banke lidt på siden af
> skærmen, og det hjalp også i starten. Men de bank der skulle til
> skulle blive kraftigere og kraftigere - problemet tog til.

Så ville jeg finde en loddekolbe og lede efter løse forbindelser
(efterlodde) omkring højspændingstransformatoren.

Sådan cirka en standard fejl på noget med billedrør i.

Klaus
det er Modelbane Europas hjemmeside