Kattemad.
Fra : Lisa K

Dato : 28-11-01 17:25

Hej Allesammen.

I dag måtte Salem til dyrelægen fordi vi havde mistanke om at han havde
blærebetændelse, hvilket viste sig at være rigtigt.
Jeg havde holdt lidt øje med ham fordi ham gik på bakken mange gange om
dagen.
Først troede jeg at han havde forstoppelse men i morges var han derude 7
gange på 1 time og
tissede kun den ene gang, altså et hurtigt opkald til dyrelægen og et
lynbesøg for at komme
af med betændelsen igen.

Det jeg så tænker på er, at vi skiftede foder for 14 dage siden, fra Hills
til Royal Canin.
Jeg mener at have hørt både her og andre steder at RC skulle være lige så
godt som Hills, men kan
det virkelig være årsagen til Salems lidelser.
Det skal tilføjes at grunden til at vi skiftede var at jeg fik en prøve med
hjem
fra indkøb en dag og misserne elskede det. Så jeg tænkte at lidt forandring
fryder.
Desuden er RC lidt billigere end Hills, men det kommer i hvert fald ikke an
på prisen.
Er der nogen som har lidt erfaring med foderet?

Hilsen Lisa, Stoffer og Salem som hvæsede af dyrelægen, da han stak Salem i
måsen, AV!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-11-01 17:59

jeg bruger RC indoor i øjeblikket og begge misserne elsker det...
ingen af mine to har nogen sinde haft problemer med helbredet ( bortset fra
da rasmine hev sine sting ud efter sterrilisationen)
vi har nu brugt det sinden i sommer.... og kun haft gode erfaringer med
det.... sweety er kommet af med sin overvægt og rasmine har taget en smule
på.... ( ikke at hun er tyk... bare "lige tilpas*G*) og alt i alt synes jeg
det er helt perfekt

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 28-11-01 19:11

Hej Lisa

Neo & Dixie spiser RC's Fit32 og der har aldrig været problemer mht
helbredet pga foderet.

Hilsen
Joan

Fra : Lisa K

Dato : 29-11-01 15:56

Det virker lidt mærkeligt herhjemme, jeg ved ikke hvad der er galt.
I nat havde Salem brækket sig på gulvet flere steder, og det er kun kattemad
der kommer
op. I dag mens jeg var på arbejde har han også gjort det så jeg ringede til
dyrelægen og
spurgte om det var en normal reaktion på penicillinen. Det mente hun ikke at
det var og jeg
fik så af vide at jeg skulle holde øje med om han tissede, for han kunne
godt blive dårlig
hvis han ikke kom af med urinen.
Jeg er helt fortvivlet, de har aldrig været syge og så kommer det her.
Han er ikke sløv, han leger gerne med Stoffer og ligenu er de begge hoppet
op
på skrivebordet ved siden af pc´en.
Nu vil jeg lige holde et godt øje med ham i aften, forhåbentligt er der
fremskridt.

Lisa, Stoffer og Salem der nok har lidt ondt i maven.

Fra : S.J & L.T.

Dato : 29-11-01 15:18

Hejsa Lisa.

Jeg tror ikke altid at man kan sætte sådanne tilfælde sammen med
foderet -måske er der tendenser; men det er jo svært at sige noget med
sikkerhed. Min svigerindes Maine Coon kastrat, Samson, på blot 4½ år; har
lige fået konstateret en slem urinvejsinfektion og blæresten; og han er
aldrig blevet fodret med andet end Hills; og nu skal han have specielt
forebyggene Hills dåsefoder resten af sit liv (til 22 kroner dåsen). Og så
er der min fars gamle 'blandede' kastrat på snart 12; der er vokset op med
masser af kød, sovs, kartoftler, rugbrød og leverpostej osv... indtil jeg
'overtog' ham for 1½ år siden -som har fine urinveje; og henad de pæneste
tænder min dyrlæge har set; på så gammel en kat; der endda aldrig har fået
en tandrensning. Jeg syntes ærligt talt at dét spørgsmål vi alle stiller
mht. hvilket foder man skal vælge, er SÅ svært at besvare; at man nærmest
vælger udfra en følelse; fremfor videnskabelige fakta.

KH

Linda

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 30-11-01 09:51

Hej Lisa.

God bedring med Salem.

Hilsen Birgitte

Fra : Lisa K

Dato : 30-11-01 15:05

Tak for det, desværre er han ikke i bedring. Jeg skal til dyrelægen i
eftermiddag igen med ham.
Han går ikke på bakken og kaster hele tiden op, så jeg ringede og fik en tid
med det samme.
Så må de se på ham igen, han er stadig frisk og legesyg men altså ikke
normalt fungerende
i maven.

Hilsen Lisa, Stoffer (som krydser poter for Salem) og Salem (der bare gerne
vil være rask)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-11-01 16:52

"Lisa K" <lisa@juice.dk> writes:

> [...]
> med det samme.
> Så må de se på ham igen, han er stadig frisk og legesyg men altså ikke

Stakkels lille mis, også god bedring herfra

> Hilsen Lisa, Stoffer (som krydser poter for Salem) og Salem (der bare gerne
> vil være rask)

Vi krydser også poter og fingre her.

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Lisa K

Dato : 30-11-01 17:46

Tusind tak for krydsningen, det har hjulpet. Salem fejler ikke noget,
dvs. hans blære er ikke fyldt siger dyrelægen.
Nu må vi bare se weekenden over og holde øje med om han ændrer
"humør" og begynder at blive sløv.
God weekend.
Lisa, Stoffer og Salem.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-11-01 19:58

"Lisa K" <lisa@juice.dk> writes:

> [...]
> dvs. hans blære er ikke fyldt siger dyrelægen.
> Nu må vi bare se weekenden over og holde øje med om han ændrer

Alletiders bare godt at høre..:D

Og til dig Salem : kan du så få noget mad i mavsen og fylde noget i
bakken så dit menneske ikke skal være bekymret..

Men jeg tænker at hvis han spiser kan der måske godt gå en dags tid
eller 2, før der når noget gennem ham. Fordi man må formode at han har
tømt tarmene ved tynd mave..??

Men jeg er sikker på at vi venter en update, når weekenden er omme..

Giv også Stoffer et nus fra mig, så den ikke føler sig helt udenfor.
Melissa er stadig fornærmet over at hun ikke kom ud i dag..;-((

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-11-01 20:12

Henrik Pedersen <misbams-meow@cybercity.dk> writes:
> Fordi man må formode at han har tømt tarmene ved tynd mave..??
Arrrgg nu gjorde jeg det igen, jeg mente tømt maven/tarmene ved
opkastning og fordi der så ikke kommer noget ned som sådan kommer der
jo heller ikke noget ud..

altså sengetid til den herre, inden jeg får "dummet" mig yderligere..)

Fra : Lisa K

Dato : 30-11-01 22:18

Ja, som sagt har han ikke haft tynd mave, heldigvis
Men her til aften har han været på bakken og tisse en lille tår, det er jo
lige før man danser
regndans over det. Det er de mærkeligste ting man kan gå op i når man er
katteglad, ik!
Han har også spist normalt og denne gang er det blevet nede i maven, så
måske får han
snart sine bakkevaner igen. Jeg håber.....!
Hilsen Lisa, Stoffer (der blev glad for nus fra Melissa) og Salem (som
endelig har fået stillet sin sult)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-12-01 00:16

"Lisa K" <lisa@juice.dk> writes:

> [...]
> snart sine bakkevaner igen. Jeg håber.....!
> Hilsen Lisa, Stoffer (der blev glad for nus fra Melissa) og Salem (som

Tjae, men det viser jo bare hvor stor en plads misserne har i vores
liv..
Men det er bestemt godt nyt at høre at Salem har det bedre, nu skal
det bare holde..

Fra : Susanne

Dato : 01-12-01 09:24

Jeg har i flere år brugt RC og har ikke haft problemer. Jeg har brugt Fit,
Persian, Kitten, Indoor og Sensible uden problemer.
Hilsen Susanne.
Lisa K <lisa@juice.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9u332e$2dm7$1@news.cybercity.dk...

Fra : Lisa K

Dato : 02-12-01 13:05

Hej Susanne.
Jeg tror faktisk ikke at han har haft et problem med maden alligevel.
Dyrelægen mente at vores flytning for en måned siden havde påvirket dem i
mindre grad med stress og lign,
således at Salems slimhinde i urinrøret har haft nedsat effekt og har gjort
at bakterierne har
kunnet vandre op i urinrøret i stedet for. Og det er jo en meget logisk
forklaring.
Og egentlig tror jeg at problemet med at Salem brækkede sig her forleden dag
har noget at
gøre med penicillinen, men jeg er ikke sikker.
Nu har han det i hvert fald godt og er sig selv igen, og så har jeg fundet
ud af at han er
meget dygtig til at tage piller.
Det går uden ret meget besvær, dejligt!
Go´ søndag.