første gangs flasher
Fra : Quarter

Dato : 28-11-01 17:25

hej. når jeg skal opdatere bios, og jeg har flashet, så skal man trække
slukke computeren, trække stikket ud, og flytte jumperen...

når man så sætter strøm til igen, og tænder computeren, skal man så have
jumperen tilbage til der den sad?

Fra : Razz

Dato : 28-11-01 17:27

"Quarter" <flintendeligeglad@hotmail.com> wrote in message
[snip]

| når man så sætter strøm til igen, og tænder computeren, skal man så have
| jumperen tilbage til der den sad?

Jepper, det er korrekt..

Jumperen resetter BIOS'en vedhjælp at batteriet på dit motherboard.

For at bruge din BIOS igen skal jumperen sidde på den oprindelige plads.

Razz

Fra : Quarter

Dato : 28-11-01 17:58

ok takker...

de filerne den skal bruge til at flashe og lignende, kan de godt ligge på c:
drevet istedet for på en diskette?

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 28-11-01 18:37

> de filerne den skal bruge til at flashe og lignende, kan de godt
> ligge på c: drevet istedet for på en diskette?

Sagtens

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Preben Christensen

Dato : 29-11-01 09:09

Du skal ikke flytte en jumper for at opdatere bios kun hvis du skal
nulstille bios

Fra : Quarter

Dato : 29-11-01 10:47

når jeg skrev "opdatere" så mente jeg selvfølgelig ny version...

og får at kunne installere den nye skal den gamle jo fjernes, og derfor skal
man jo flytte jumper for at cleare CMOS?

Fra : Santa Xcaze

Dato : 29-11-01 19:56

SNIP

;)
Nej det er ik helt sådan ;) når du clear Cmos nulstiller du bare alle
indstillinger bios, bruges hvis du nu har fucket ngt op i bios ;)

Du flasher din og genstarter nå¨r du bliver bedt om det ... Der efter loader
du optimized deafault eller ngt i den stil og så er du kørende igen ...