bundkort til en Athlon Palomino XP 1800+ 1~
Fra : danny

Dato : 28-11-01 13:58

Kan det virkelig passe at man ikke kan købe et bundkort der kan køre en
Athlon Palomino XP 1800+ 1533MHz???

PS. jeg kan ikke finde noget på www.edbpriser.dk

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 28-11-01 14:18

"danny" <danny@post4700.dk> skrev
> Kan det virkelig passe at man ikke kan købe et bundkort der kan køre en
> Athlon Palomino XP 1800+ 1533MHz???

Der findes masser. Gå evt. efter ét med et Via KT266A chipsæt, hvis du
vil være 100% sikker. Dette kunne fx være Asus A7V266-E som fås både med
og uden raid.

mvh
Peter

Fra : DaWizeGuy

Dato : 28-11-01 14:20

"danny" <danny@post4700.dk> wrote in message
> Kan det virkelig passe at man ikke kan købe et bundkort der kan køre en
> Athlon Palomino XP 1800+ 1533MHz???

Nej, det kan IKKE passe! De fleste Socket A bundkort kan klare Athlon XP med
en bios opdatering. Men det sikreste valg er nok Asus A7V266-E, hvor man kan
indstille kortet til at køre Athlon XP via jumpere. Desuden er det nok også
det hurtigste bundkort man kan få til en Athlon XP.

--
Best regards/Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Oktafat-Java

Dato : 28-11-01 18:19

> [...]
> indstille kortet til at køre Athlon XP via jumpere. Desuden er det nok også
> det hurtigste bundkort man kan få til en Athlon XP.

Tjaee der er lavet en rimelig test på tomshardware.com af KT266A boards (13 boards, med 2 NVidia imellem).

Venlig hilsen Joe

Fra : danny

Dato : 28-11-01 20:17

Tak for svarene men jeg kan bare ikke forstå hvorfor at der så står på
www.edbpriser.dk at et Asus A7V266-E kun kan køre med en cpu op til 1400
mhz???

Og hvis jeg køber et asus A7V266-E skal det så bruge:
DDR-SDRAM PC 1600 eller DDR-SDRAM PC 2100?

Fra : Torben Larsen

Dato : 28-11-01 22:49

DDR PC2100 for guds skyld (eller PC2700 hvis det kan køre det). Jeg tror
faktisk dårlig nok man kan købe PC1600 DDR RAM - bortset sikkert fra i Fona,
men det er jo en helt anden historie....

Torben

[snip]

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 28-11-01 23:07

> Tak for svarene men jeg kan bare ikke forstå hvorfor at der så står på
> www.edbpriser.dk at et Asus A7V266-E kun kan køre med en cpu op til 1400
> mhz???

At der står op til 1400 betyder, MINDST op til 1400.
Dette kommer sikkert af, at da bunkortet kom på markedet, var der ikke
officielt udkommet nogle processorer på mere end 1400 MHz.

Bjørn

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 01-12-01 15:57

In article <3c053902$0$17692$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, danny@post4700.dk
says...
> [...]
> mhz???
>
> Og hvis jeg køber et asus A7V266-E skal det så bruge:
> DDR-SDRAM PC 1600 eller DDR-SDRAM PC 2100?

Begge dele. Hvilken RAM-type, du skal vælge, afhænger af din CPU og hvor hurtig
FSB, den kører med (100 eller 133MHz). PC1600 = FSB på 100 (eller 200), PC2100
= FSB på 133 (eller 266).

Alle XP CPU'er kører 266 på FSB'en, så du skal ud og have fat i noget PC2100
RAM.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 28-11-01 23:22

In article <3c04e01f$0$4864$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, danny@post4700.dk
says...
> Kan det virkelig passe at man ikke kan købe et bundkort der kan køre en
> Athlon Palomino XP 1800+ 1533MHz???

Bundkort baseret på VIA kt266a og SIS735 kan alle klare AMD XP CPU'er.
Tidligere chipsæt fra VIA kan i nogle tilfælde klare det med en BIOS
opdatering. Jeg ved at bundkort helt tilbage til kt133a chipsættet har en
mulighed for at virke. Jeg kender dog kun til et bundkort, som kan: A7V133 fra
ASUS i revision 1.05. (bemærk '.' det er vigtigt - der findes også en version
1.05, som ikke kan klare dem).

KT266a bundkort er det hurtigste bundkort, du kan købe til din AMD CPU i dag.
Om få uger vil nForce komme på banen. Dette bundkort er lige så hurtigt og har
integreret lyd (Dolby Surround), grafik (GeForce2MX) og netkort. En dejlig
integreret løsning.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)