elvström sejlbåd
Fra : Bjarne Rasmussen

Dato : 28-11-01 00:04

hej er der nogen der kan hjælpe mig at få fat i dataene på en
elvström og kjærullf båd
der står sterna på registrerings skiltet i båden
der er ca.6.8m lang med roret
den er med 2 sænke køle og roret kan også vippe op i vandret stilling
jeg har set noget om en båd der hedder trækfuglen
den ligner meget men er kun noterer til 6.0 m men jeg ved ikke om det er
uden ror
jeg vil gerne have fat i tegninger og billeder
og oplysninger om hvor tung den er
på forhånd tak
venlig hilsen bjarne rasmussen

Fra : Allan Unnerup

Dato : 02-12-01 20:16

> [...]
> uden ror
> jeg vil gerne have fat i tegninger og billeder

Har du kikket i bådbasen i www.udkik.dk?

Med venlig hilsen
Allan Unnerup

Fra : Thomas

Dato : 13-12-01 19:29

Hed den ikke også trækfuglen - der ringer en klokke - har den 'prop' i
toppen af masten ?

Fra : Tom Bøjland

Dato : 24-12-01 15:38

Hejsan

Det er en Trækfugl!

Havde den tvivlsomme fornøjelse at teste skuden sidst i 70´erne, Den er
bedst når den står på traileren, for sejle det kan den ikke.

Hilsen
Tom Bøjland