Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til scanning af dias
Fra : Thomas L

Dato : 28-11-01 00:54

Hej,

For et halvt år kom jeg til at love at jeg ville scanne 1200 dias ind
for en bekendt. Jeg ville få kr. 1,25 pr. stk. Det var meningen at jeg
ville få noget udstyr der kunne klare jobbet. Men jeg har ikke rigtig
tid til at gå i gang med opgaven.
Hvis der er nogle i dette forum som gerne vil scanne de 1200 dias så
hører jeg meget gerne fra jer. Opløsningen skal være omkring 1000 dpi
og kvaliteten skal selvfølgelig være ok.

Mvh,
Thomas L (thomas.larsen@e-box.dk)

Fra : Anders

Dato : 29-11-01 00:53

Hvor i landet bor du? Jeg kan scanne dem på en Nikon Coolscan LS 30.

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 28-11-01 23:36

Hvis du bor på Århus egnen, og kan stille udstyr til rådighed, så er jeg da
villig til at bruge noget tid på det....

/Morten

Fra : L@rs

Dato : 01-12-01 11:33

klip klip
> [...]
> hører jeg meget gerne fra jer. Opløsningen skal være omkring 1000 dpi
> og kvaliteten skal selvfølgelig være ok.

1000 dpi - det var ikke meget! Du skal op i noget mere for at det ser
ordentligt ud.
mvh
lars

Fra : Jens Olsen

Dato : 01-12-01 14:07

On Sat, 1 Dec 2001 11:33:10 +0100, "L@rs" <lars9999@excite.com> wrote:

> [...]
>"> Hvis der er nogle i dette forum som gerne vil scanne de 1200 dias så

>1000 dpi - det var ikke meget! Du skal op i noget mere for at det ser

Det kommer da an på hvad det skal bruges til.

Hvis det kun er til skærmen, er det mere end rigeligt, og til mindre
billeder på tryk behøver det da heller ikke mere.

Noget andet er så, at når man alligevel er i gang, så kunne man jo
ligeså godt scanne i en større opløsning så man har et godt materiale
til eventuel senere brug, men det tager jo lidt længere tid.

Jens

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-12-01 12:17

Thomas L wrote:

> ...cut..... Jeg ville få kr. 1,25 pr. stk. .......cut...

Hvis en dias-scanning skal laves bare nogenlunde ordenligt, så skal man
ikke regne med at kunne klargøre, scanne, retuchere og arkivere meget
mere end 15 dias i timen, så med lidt ka' man holde 20 kr i timen..:-0