ECS K7S5A + 1333 TB ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-11-01 19:52

Er der nogen der ved hvad man skal gøre med følgende.
Subj. skulle passe sammen, men når maskinen sættes op til at køre 10 x 133
som den jo skal, så låser/fryser den ret hurtigt efter start. Men sættes den
derimod op som 10 x 100, så kører den helt stabilt. Det er ikke et varme
problem da CPU kun bliver ca. 45-50 grader ved begge opsætninger, og rammen
er M-Tech PC 133 (128 + 256) som har kørt 133 Mhz i en anden maskine (det
har CPU'en også). Så vidt jeg kan regne ud må det være noget med V-core
spændingen eller hvad? Men hvordan ændrer man den på sådan et bundkort ?

Mvh
Per

Fra : CrapMan

Dato : 26-11-01 22:01

Mener ikke man kan ændre på V-coren på dette board.

Prøv at load default Bios.
/Cm.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-11-01 15:49

"CrapMan" <crappers2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mener ikke man kan ændre på V-coren på dette board.

Det var så heller ikke nødvendigt, da bundkortet var i stykker. Jeg fik
byttet det i dag og nu kører det bare godt. Ellers tak for hjælpen.

Mvh
Per

Fra : Jeppe Jespsersen

Dato : 27-11-01 12:03

Som det første ville jeg tjekke VCore spændingen (og andre spændinger).
Hvis de ligger lavt, ville jeg prøve med en anden strømforsyning. Tjek
om den du har er godkendt af AMD til den processor du har:

www.amd.com
-> Techical Resourses
-> System Builder Information
-> AMD Athlon Configuration Information
-> Athlon Recommended Power Supplies

Jeg oplevede samme problemer som dig, på samme bundkort, og skiftede
(desværre som det sidste) min strømforsyning. Pist væk var problemerne.

Indrømmet, mange gange kører AMD-processorer fint på ikke-godkendte
strømforsyninger, men når der opstår problemer, er det tit her fejlen
ligger.

Detvarbaredetjegvillesigehej!

/jeppe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-11-01 15:50

"Jeppe Jespsersen" <jdj@jdj.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Indrømmet, mange gange kører AMD-processorer fint på ikke-godkendte
> strømforsyninger, men når der opstår problemer, er det tit her fejlen

Det viste sig at det var bundkortet der var i stykker, og det fik jeg så
byttet i dag, og nu kører maskinen bare derudaf. Ellers tak for hjælpen.

Mvh
Per