Sløv IDE på ECS K7S5A
Fra : Bear

Dato : 26-11-01 17:23

Jeg har fået mig et ECS K7S5A, som desværre overfører extremt langsomt fra
min IBM 75GXP 27GB. Jeg har defragmenteret den og den kører UDMA66. Den er
dog stadig langt fra så hurtig som den burde være. SiSoft Sandra siger at
man skal sænke PCI Latency, men den option er ikke i BIOS'en :((

Nogen der har haft samme problem?

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Jan Ransdam

Dato : 28-11-01 13:50

Hej Bear

Det lyder godt nok underligt at du kun kan køre UDMA66 når det er en UDMA100
disk. Har du sat detection i BIOS til AUTO ?

Har du husket og bruge det 80 pars kabel der kom sammen med boardet ?

Hvilket operativsystem anvender du ? Du bør køre filen SISIDE.EXE (Win2000
eller WinXP) eller DMA98.EXE (Win98, ME) der ligger på den CD-rom der kom
sammen med boardet for at sikre dig at alle drivere er i den rigtige DMA mode.

Hilsen
Jan

--
Posted from [195.41.66.99]