A7V133+Athlon XP: sort skaærm
Fra : DaWizeGuy

Dato : 26-11-01 17:10

En af mine venner har netop investeret i et Asus A7V133 bundkort og en
Athlon XP 1600. Alt er tilsyneladende installeret korrekt og cpu blæseren
kører også når man tænder systemet, men der kommer ikke billede på skærmen.

System:
Athlon XP 1600
Zalman 5001 CPU køler (low noise)
Asus A7V133 (Rev. 1005)
256 MB PC133 RAM (Kingston)
Asus V7700 Pure

Vi har prøvet med flere forskellige RAM blokke og uden CD-ROM drev, harddisk
og diskettedrev, kontrollert om grafikkortet sidder rigtigt etc., men lige
meget hjælper det. Der er noget med at bios skal være version 1007 for at
køre med Athlon XP, men har det nogen betydning for, om systemet starter op?
Har nogen oplevet noget lignende og fundet en løsning?

--
Best regards/Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Mikkel Lund

Dato : 26-11-01 19:00

Hej

Jeg har lige købt en ASUS A7M266 mobo, og den vil ikke starte med en xp. Men
så på den anden side ville den heller ikke starte med en durin såååååå.
Spøg til side,,, din mobo vil ikke starten før du opdater biosen.

http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/socka/kt133a/a7v133/avu100
7.zip
fra
http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_socka.html

hilsen Mikkel

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-11-01 19:24

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
op?
> Har nogen oplevet noget lignende og fundet en løsning?

Jeg tror du skal opdatere BIOS til 1007. Kører selv med A7V133 og XP1600
uden problemer, men det er med 1007. Jeg havde dog opdateret BIOS inden jeg
satte XP'eren i.

Mvh
Per

Fra : DaWizeGuy

Dato : 26-11-01 20:00

"Per Beer Hansen" <perbeer@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> >

> Jeg tror du skal opdatere BIOS til 1007. Kører selv med A7V133 og XP1600
> uden problemer, men det er med 1007. Jeg havde dog opdateret BIOS inden

Det anede mig, men hvordan hulen gør man det uden en processor der virker??

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-11-01 20:03

> Det anede mig, men hvordan hulen gør man det uden en processor der
virker??

Ja det ved jeg så ikke, jeg kørte med en TB 1000 før, og opdaterede så inden
skiftet af CPU. Kender du ikke en der har en TB du kan låne imedens du
flasher BIOS'en ?

Mvh
Per

Fra : DaWizeGuy

Dato : 26-11-01 20:23

> [...]
inden
> skiftet af CPU. Kender du ikke en der har en TB du kan låne imedens du

Det må jeg finde ud af. Tak til alle der svarede på mit indlæg!

Fra : Soren Pedersen

Dato : 26-11-01 21:50

Jeg måtte jumpe min manuelt før jeg kunne få den til at køre.

Mvh
/Søren

Fra : DaWizeGuy

Dato : 26-11-01 22:18

"Soren Pedersen" <smp@privat.dk> wrote in message
> Jeg måtte jumpe min manuelt før jeg kunne få den til at køre.

Altså efter du havde flashet til bios 1007?

Fra : Soren Pedersen

Dato : 26-11-01 23:02

Jepper.....Men der er nu flere indlæg i Groups.Google om at det er lykkedes
for folk at få det til at køre uden BIOS opgradering...

Mvh
/Søren

Fra : DaWizeGuy

Dato : 26-11-01 23:25

> Jepper.....Men der er nu flere indlæg i Groups.Google om at det er
lykkedes
> for folk at få det til at køre uden BIOS opgradering...

Aha! Min kammerat lånte en Athlon så han kunne opdatere sin bios, og nu
virker det Endnu engang tak for hjælpen.