Asus A7V266-e lydkort
Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 25-11-01 13:11

jeg har købt bundkort Asus a7v266-e er
med indbygget lydkort (lille fejlkøb)
jeg havde tænkt at sætte et saundblaster live i.
kan jeg det ? og skal man slå det som sider i bundkortet fra ? og hvordan
gør man ?

jeg har et spørgsmål til .
mit kabinet er et aopen HQ45 pro-p4
som her 2 stik som jeg ikke kan se hvor skal
side i mit bundkort. (ovennævnte bundkort)
det ene heder "HH led" (jeg ved det er til harddisken) men der er ikke (så
vidt jeg kan se)
nogle stæder den skal sidde.
det andet stik er "POVER SW" og da der er et
som heder "pover led" kan jeg ikke se hvad jeg skal bruge "POWER SW" til.
Mvh Karsten
Ps: jeg er nybegynder.(men det har vi vel alle været engang)

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 25-11-01 13:39

"Karsten Rasmussen" <dal7@mail.tele.dk> skrev

> [...]
> jeg havde tænkt at sætte et saundblaster live i.
> kan jeg det ? og skal man slå det som sider i bundkortet fra ? og

I BIOS gøres dette ved at disable "Onboard PCI Audio" under "Chip
Configuation" - se manualen s. 64.
- Det indbyggede lydkort er i øvrigt ikke så ringe endda!

> [...]
> side i mit bundkort. (ovennævnte bundkort)
> det ene heder "HH led" (jeg ved det er til harddisken) men der er ikke

Jo, hdd led skal sidde i bundkortets nederste højre hjørne, ved stedet
mærket IDELED. Se manualen siden 14.

> det andet stik er "POVER SW" og da der er et
> som heder "pover led" kan jeg ikke se hvad jeg skal bruge "POWER SW"
til.

Power SW er til tænd/sluk-knappen, og Power LED er til dioden, der viser
at maskinen er tændt.
Kig i "QuickReference Card" (papkortet, som lå i manualen), og du vil
tydeligt kunne se, hvor de skal sidde.

mvh
Peter

Fra : -=Madsen=-

Dato : 25-11-01 13:55

<------------->
> - Det indbyggede lydkort er i øvrigt ikke så ringe endda!
<------------->
Lad os endelig høre lidt mere om det *Smiler*, hvilket tilslutnings
mulighedder er der på det onboard lydkort, jeg tænker på om det har udgang
til front & baghøjtalere som på SB Live, eller om det har (sp/dif) en
digital udgang ????,

Jeg spørg fordi jeg skal ud og købe et A7V266-e og gerne vil ha nogen
Creative FourPointSurround højtalere måske som FPS1600, FPS2000 eller
DTT2200 men er det noget som vil virke eller skal jeg ud at købe et SB Live
for at få det til at køre ?

Fra : Dennis Enøe

Dato : 25-11-01 14:05

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message
> [...]
> mulighedder er der på det onboard lydkort, jeg tænker på om det har udgang
> til front & baghøjtalere som på SB Live, eller om det har (sp/dif) en
det har ikke sp/dif udgang, men det har mulighed for tilslutning
af front og baghøjtalere og den slags.

Dennis E

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 25-11-01 14:16

"Dennis Enøe" <bluesy@worldonline.dk> skrev

> det har ikke sp/dif udgang, men det har mulighed for tilslutning
> af front og baghøjtalere og den slags.

Men på bekostning af line og mikrofon-indgangen, så vidt jeg har
forstået.
6 kanals stereo lyden kan fås ved at koble baghøjttalere til Line In, og
Subwoofer / Center til Mic In.

Boardet har også SP/DIF out og CDSP/DIF som interne connectore på
boardet.

mvh
Peter

Fra : -=Madsen=-

Dato : 25-11-01 15:19

Tak til Dennis & Falckredderen, lyder meget fint

Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 25-11-01 17:55

"Karsten Rasmussen" <dal7@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh Karsten
> Ps: jeg er nybegynder.(men det har vi vel alle været engang)

Tak for jeres svar
Mvh Karsten