"Ba bu"-lyd fra Asus A7V ??
Fra : Bobby

Dato : 22-11-01 22:39

Hej

Jeg har et ½ år gammelt Asus A7V bundkort. Her på det sidste er det begyndt
at sige som en ambulance (Ba bu ba bu) fra selve pc-højttaleren. Det kommer
når komputeren har været tændt et stykke tid.

Diverse temperaturer er ok, ligeledes er de forskellige blæsere. Jeg skulle
ikke have virus eller noget i den stil.

Har checket manualen, men kan umiddelbart ikke finde noget om lyde deri.

Er der nogen som ved hvad et betyder (eller evt. har et hint)? Så ville jeg
være yderst taknemlig - Alternativet er at hive ledningen til højttaleren
fra, for det er da ulideligt at høre på

Mvh.
Bobby

Fra : Jesper Laursen

Dato : 22-11-01 22:52

Mit er godtnok et A7V133, men jeg mener, at manualen er næsten
ens.......prøv at kigge på side 46. Der står noget om beep-lyde.....det
kunne tyde på en Ram-fejl.....

Fra : Jesper Laursen

Dato : 22-11-01 22:53

sorry...........side 45

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-11-01 23:35

Lyden kommer i hver tilfælde når CPU'en har det for varmt. Men den kommer
måske også ved andre lejligheder.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Peter T.

Dato : 23-11-01 11:43

"Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote in news:9tjr5b$1gie$1@news.cybercity.dk:

> Diverse temperaturer er ok, ligeledes er de forskellige blæsere. Jeg
> skulle ikke have virus eller noget i den stil.

Det lyder som om du bruger pc-probe fra asus. Der skulle være noget med at
den viser nogle grader forkert fra fabriksindstillingerne. Så hvis du har
mulighed for at bruge et elektrisk termometer, kan du indstille pc-probe
efter den.

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : Rune Rohleder

Dato : 23-11-01 14:02

Kunne det ske du var på noget lokalnet ?
der findes jo diverse små programmer som registrerer når nogle hopper
ind på din computer, mit lille program som jeg selvfølgelig ikke kan
huske navnet på, siger netop den lyd..

/Rune

Fra : Bobby

Dato : 24-11-01 10:49

Tak for tipsene, det er altid rart at ha´noget at gå efter.

Der står ganske rigtigt noget i manualen om bib-lydene, og der står: "Long
beebs in an endless lopp" - "No DRAM installed or detected"

Men den detekterer fint mine to 128 mb. moduler, og de er der også under
Enhedshåndtering, når computeren bipper, og Sissoft Sandra ser dem også
fint.
Har prøvet at hive begge moduler ud, ét ad gangen, uden positivt resultat.

CPU-temperaturen er kun 43-49 grader varm (Ifølge MBM 5 og i bios´en), så
der tror jeg heller ikke problemet ligger.

Jeg er ikke på lokalnetværk, så det er nok heller ikke årsagen.

Har formatteret c-drevet i forgårs, lyden var der både før og efter...
Har ikke prøvet low level format, med efterfølgende f-disk, da jeg har
masser af data liggende på d-drevet, som er samme fysiske disk.

Det sjove er bare at computeren kører som om intet er hændt. Den går ikke
ned i ydelse, og laver heller ikke fejl i noget... Det undrer mig sgu lidt !
Så indtil videre har jeg hevet stikket ud til pc-højttaleren, da man får
nervesammenbrud af at høre på den.
Den får lov at køre til den brænder
sammen (Det gør den bare ikk´).

For god ordens skyld bør jeg lige nævne hardwaren i store træk:

AMD Duron 800 Mhz.
Asus A7V
256 mb. ram (2 stk. 128 mb. Kingston 133 mhz. moduler)
Radeon 32 mb.
Soundblaster Live ! Player 5.1
D-link netværkskort (Til ADSL-forbindelse)
Quantum fireball harddisk 20 gb. (Husker ikke lige den eksakte betegnelse)
Philps DVD-drev.
Zitech desktop kabinet.

Styresystemet er Win ME

Mvh.
Bobby

Fra : bnj

Dato : 26-11-01 09:05

Jeg oplevede præcis samme ting på et ældre Asus board. Efter et stykke tid
når processoren blev varm begyndte boarded at bippe.

Jeg fandt ud af at jeg havde forbundet processor blæseren til et forkert
stik. Da jeg flyttede blæseren til "CPU-FAN" stikket blev problemet løst.

- B

Fra : Henrik V!

Dato : 26-11-01 09:43

Du har 100% sikkert et eller andet, med en temperatur, hvor du enten i BIOS;
MBM5 eller asus probe har fået sat en alarm for lavt! Det er IKKE en fejl,
men en advarsel...!

/Henrik!