Det svære valg
Fra : LH

Dato : 22-11-01 22:03

Hej

Jeg overvejer kraftigt at udskifte bundkort eller CPU(måske begge) i
min computer, men er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg har den
fyrstlige sum af 1300,-(ex.moms!) at bruge på projektet, og jeg håber
en eller anden kan "hjælpe mig med at bruge dem"!

Nuværende: Abit BH6 + Intel Celeron 300

Jeg kunne godt tænke mig at købe et kvali-bundkort, og så genbruge min
nuværende CPU, men er det overhovedet muligt? -Og så købe CPU når der
kommer bedre tider.

Måske var det bedre at købe bundkort samt CPU på en og samme gang, men
så gå lidt på kompromis med kvaliteten/hastigheden?

Hvad vil være smartest at gøre udfra ovenstående facts?

--
LH

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 22-11-01 22:06

LH wrote:

<snip det hele>

Du overvejer at skifte bundkortet nu, og cpu'en senere...

Ak, Intel er i færd med at lukke og slukke for alt andet end P4,
så den går nok ikke. Celeron og PIII er døde, og Intel på vej
mod 64 bit...

Skift hellere til en arkitektur der ikke er ved at dø, f.eks. P4
eller AMD's socketA.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Henrik

Dato : 22-11-01 22:26

K7S5A ATX 633 kr + .

Athlon Thunderbird 950MHz 712 kr.Nyt bundkort og proc. + måske ny
strømforsyning

eller ny celleron Celeron A 1100 MHz In-a-Box 969 kr. +ca 100 kr til
en slocket (fcpga ->slot1)
Ca samme ydelse men atlon bundkortet er lidt mere fremtidssikret.
Henrik
newspqvtc4dqpd52f2mqbta6dr1j0l5c296h@4ax.com...

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-11-01 14:45

"LH" <8wonder@beer.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fyrstlige sum af 1300,-(ex.moms!) at bruge på projektet, og jeg håber
> en eller anden kan "hjælpe mig med at bruge dem"!

[cut]

Jeg har netop købt en converter og en Celeron 900 MHz til mit BH6
bundkort, og det kører fint 1200 MHz. Den opgradering kan du lave for
ca. kr. 800,-.

mvh
Preben