Temperatur på XP 1600+
Fra : Søren Friis

Dato : 22-11-01 00:35

Hej

Jeg har et Asus A7V266-E bundkort med en XP 1600+ og en Molex Radical Fin
køler (skulle kunne klare op til 1.5GHz). Jeg har sat CPU typen til palomino
og VCore til 1.75. Bios'en er ver. 1004.

Det jeg undrer mig over er temperaturen på CPU'en . Når maskinen ikke laver
noget CPU krævende så er temperaturen ca. 67 grader ifølge AsusProbe.

Kan det passe at den skal være så høj?

Hilsen
Søren

Fra : Rune Christensen

Dato : 22-11-01 08:55

Det lyder meget rimeligt med Vcore på 1.75. Jo mere Vcore jo mere varme.

--
Rune Christensen

Fra : F.Larsen

Dato : 22-11-01 09:49

Hej

Jeg er ved at bygge et lignende system op (A7V266-E+ XP1600+) og har studeret
databladene. Den nominelle spændig for Vcore = 1.75 volt i (datablad side 35)

dvs CPU får den korrekte spænding - de 67 grader er vel en del i overkanten. har
du husket kølepasta ?

En anden mulighed er at temperatur målingen er forkert ?

--
Flemming
Nintaus unplugged: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Nintaus/

Fra : Søren Friis

Dato : 22-11-01 11:19

"F.Larsen" <N0Spam@spamfilter.dk> wrote in message

> dvs CPU får den korrekte spænding - de 67 grader er vel en del i
overkanten. har
> du husket kølepasta ?

Jeg har ikke brugt andet kølepasta end det der var på køleren til at starte
med. Det kunne være at jeg skulle prøve med lidt ekstra.

> En anden mulighed er at temperatur målingen er forkert ?

Jeg går ud fra at AsusProbe aflæser temp. fra bios'en for den viser det
samme. Jeg kan dog ikke udelukke at der skulle være noget galt med bios
målingen men det lyder usandsynligt.

/Søren

Fra : Herbert

Dato : 22-11-01 16:39

> [...]
laver
> noget CPU krævende så er temperaturen ca. 67 grader ifølge AsusProbe.

Jeg har også XP1600+/Molex Radical Fin og min temp ligger mellem 42 og 50
Grader. Jeg har dog udskiftet den tape der sad på køleren med kølepaster!

Har du vendt kølen rigtigt ?

Mvh
Herbert

Fra : Søren Friis

Dato : 22-11-01 17:51

"Herbert" <Herbert007@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har også XP1600+/Molex Radical Fin og min temp ligger mellem 42 og 50
> Grader. Jeg har dog udskiftet den tape der sad på køleren med kølepaster!
>
> Har du vendt kølen rigtigt ?

Det vil jeg mene. Der er en grøn dims som vender ud mod den brede hvide ende
af soklen (mod rammen på asusa7v266-e)

Hvor hurtigt kører din køler? Min står til ca. 8500 RPM men der står at
køleren skulle kører ved 3200 RPM der hvor jeg købte den
(http://www.proconsult.dk/katalog/komp/komp-cpu/cpu-cool/cool-37165-0001.htm
l)

/Søren

Fra : Herbert

Dato : 22-11-01 18:50

> [...]
>
> Hvor hurtigt kører din køler? Min står til ca. 8500 RPM men der står at
> køleren skulle kører ved 3200 RPM der hvor jeg købte den

Det var bare en ide mht. Køleren. Fordi jeg har oplevet en der kørte med
vent forkert på hans MSI. Jeg vent faktisk også min forkert, men jeg havde
skiften tapen ud med pasta. Så jeg tjekket det og fandt ud af, at den godt
kunne vende forkert......

Min køler køre ca.4300RPM

Herbert

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 22-11-01 20:03

Hvad vil det sige at vende køleren forkert? Den ser da ens ud i bunden.
TIA
Jakob

Fra : Herbert

Dato : 22-11-01 20:06

> Hvad vil det sige at vende køleren forkert? Den ser da ens ud i bunden.
> TIA
> Jakob

Om den sider lige over kernen!

Herbert

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 22-11-01 20:01

Min XP 1600 er 50 C og ca. 58 ved max load.

Fra : Bear

Dato : 22-11-01 16:49

Min 1600XP er kun 51°C når den er idle og 61°C ved max ydelse. Min blæser
kører kun med 7V, da jeg blev irriteret over larmen (Saturn II-køler).

Jeg har forresten et ECS K7S5A bundkort.

Nogen der ved hvor varm en 1600XP må blive?

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 22-11-01 16:57

Bear wrote:

> [...]
> (Saturn II-køler).
>
> Jeg har forresten et ECS K7S5A bundkort.
>
> Nogen der ved hvor varm en 1600XP må blive?
<snip>

Max. temp for AMD CPU'er i den ende af skalaen er 95C, jeg ville
dog ikke køre mine CPU'er op over 70C alligevel.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Henrik Bach Gravesen

Dato : 22-11-01 21:37

On Thu, 22 Nov 2001 16:48:34 +0100, "Bear" <bdr@NOSPAM.sol.dk> wrote:

Min XP1600+ ligger på 44-45°C idle og omkring 50°C ved max - på et
Abit KG7 med en Coolermaster køler.

/Henrik