A7V266-E og passiv køleprofil på KT266A
Fra : F.Larsen

Dato : 21-11-01 22:10

Hej

Efter flere tips i grupper her har jeg tænkt mig at påsætte en Zalman NB32
køleprofil på et Asus A7V266-E til erstatning for den blæser der sidder på VIA
KT266A Chipset. Er Zalman profilen tilstrækkelig til at køle chippen ?
Er der nogen der aktuelt har prøvet at køre med denne kombination ? evt aktuelle
måling før/efter ?

Profilen kan ses her:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=189&page=1

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise/

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 22-11-01 14:48

F.Larsen wrote:

> [...]
> Er der nogen der aktuelt har prøvet at køre med denne kombination ? evt aktuelle

Hvis du finder ud af noget, så vil jeg *meget* gerne høre om det!

--
Joergen Ramskov - Folding for the Cause!
http://teameggroll.com

Fra : Johnny J. Andersen

Dato : 22-11-01 22:14

Samme her, planen er at få et lydløst system (dog uden at gå i extremerne),
men jeg havde faktisk ikke lige overvejet at man kunne spare en larmende
lille køler væk der.

Til dem der er interesseret har jeg efterhånden fået lavet en ret godt lille
excel-ark med komponenter osv.:
http://www.andedammen.dk/files/Computer.xls
--
Johnny J. Andersen - Andedammen.dk

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 23-11-01 00:17

Jeg tror ikke at den lille blæser der sidder på chipsættet larmer særlig
meget!

Bjørn

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 23-11-01 00:31

"Bjørn Petersen" <bjorn@kollegiegaarden.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror ikke at den lille blæser der sidder på chipsættet larmer særlig
> meget!
>
> Bjørn

Tro mig...det kan den godt!

I min computer (abit kt7a-raid) overdøver den alt andet, og min computer er
ellers ikke specielt støjsvag...jeg har bare pillet den fra, har kørt sådan
i over et ½ år nu....der er ingen forskel på hvor høj FSB det kan klare om
blæseren kører eller ej (148 i begge tilfælde).
MSI levere alle deres amd-bundkort uden blæser på chipsættet (også det nye
via kt266a, 6380 rev. 2.)

--

Best regards
Jacob Pedersen