Justere Vcore på AsusA7V266-E
Fra : Ahvidt

Dato : 21-11-01 15:38

AsusA7v266-E / Athlon XP 1700+

I min bios (1004) kan jeg vælge mellem 1,80 , 1,85 og 1,90 Volt. Men jeg vil
have den længere ned, da Palomino jo er konstrueret til 1,75V.

Kortet er jumpet til Palomino, hvis jeg ændrer på Vcore-jumperne på
bundkortet har det ingen effekt i biosen.

Hvad gør jeg galt?
mvh Adam

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 21-11-01 19:53

"Ahvidt" <hvidt@bigfoot.com>
> [...]
>
> Kortet er jumpet til Palomino, hvis jeg ændrer på Vcore-jumperne på
> bundkortet har det ingen effekt i biosen.

Ja det er interessant. Jeg kører med samme bundkort, rev 1.07, bios 1004,
og kan uden problemer vælge 1,75V i Bios foruden de muligheder du nævner.
Processoren er en XP 1600+.

Jeg kører jumperfree mode - dvs. alle dipswitches sat til off, og
jumperne for voltage regulator er placeret som CPU default, angivet i
manualen s. 21. Det eneste jeg har ændret i forhold til default jumperne
var I/O Voltage, som blev sat til 2.5 V (og ikke 2.65 som angivet i
manualen), og CPU type er sat til Palomino.

mvh
Peter

Fra : Ahvidt

Dato : 22-11-01 01:49

> Ja det er interessant. Jeg kører med samme bundkort, rev 1.07, bios 1004,
og kan uden problemer vælge ,75V i Bios foruden de muligheder du
nævner.Processoren er en XP 1600+.

Min revision er den samme - 1.07. Det er muligt at få den til at køre 1466
(11x133) og installere windows. Men så snart cpuen bliver belastet, fryser
musen periodisk og så går den ned. Det går lidt bedre på 1100 (11x100), men
også her ender windows med at gå ned.

Palomino skal som udgangspunkt have 1,75V og gerne mindre. Men mit a7v266e
insisterer på at give mere end anbefalet. Det er mig en gåde. Dårligt
bundkort? Bios? CPU, Ram? Fejlen er svær at lokalisere. Hmmmm....

Mvh Adam