ECSK7S5A- hænger ved boot.
Fra : KN

Dato : 21-11-01 13:19

Min opsætning kører vist ok, når det kører. (se nedenfor).
Blot hænger det sommetider under boot, men ikke hvergang jeg booter.
Jeg mente at problemet hang sammen med PlexTools og/eller Nero Plextor vers.
Men det ser alligevel ikke ud til at være tilfældet, problemet opstår også
når jeg ikke har disse programmer installeret.

Jeg har dernæst prøvet at koble først Plextor-drevet fra - det hjælp ikke -
dernæst
frakoblede jeg både brænder og cd-rom drev. PC´en hænger stadig hveranden
gang jeg booter fra kold. Men ved genstart kører den hver gang.
Boot rækkefølgen er floppy-ide0-cd rom. Den når til ide0 og melder ok.,
hvorefter den hænger.
Cpu`en bliver ikke særlig varm, der bør vel være strøm nok, især når jeg
kører uden brænder og cd og med et Matrox G450.
Kan det mon være ustabile ram. Det er 256MB DDR noname ram???

ECS K7S5A
Ahtlon XP 1600
IBM GXP60 40MB
Aopen CD-rom 56x som primær slave
Plextor 24X brænder som sekundær master
Matrox G450 dual-head
256 MB pc 2100 noname DDR-ram
Codegen 300W kabinet
Win Me

Mvh.
Kim

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-11-01 14:55

KN skrev
> Boot rækkefølgen er floppy-ide0-cd rom. Den når til ide0 og melder ok.,
> hvorefter den hænger.

Prøv at fjerne cd-rom fra boot-rækkefølgen.

> Cpu`en bliver ikke særlig varm, der bør vel være strøm nok, især når
jeg
> kører uden brænder og cd og med et Matrox G450.
> Kan det mon være ustabile ram. Det er 256MB DDR noname ram???

Det, at den hænger ved koldstart, kunne tyde på et PSU-problem.
Ved en genstart spinner harddisken allerede og bruger
derfor ikke så megen strøm.
Men selvfølgelig: Hvis den siger OK under boot, har den fundet
en bootdisk og dermed burde disken være udenfor mistanke
(medmindre der er noget andet galt med den. Det er jo, trods
alt, en IBM-disk...)
Er der ikke et diagnostic-tool fra IBM, hvor du kan få testet
disken?
Prøv evt at starte med bootlog og lad "Bootloganalyzer" fra:
http://www.helmrohr.de/Download/Content.htm
finde evt kiks for dig.
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-11-01 17:39

> Er der ikke et diagnostic-tool fra IBM, hvor du kan få
> testet disken?

Jo, her er det:
<http://service.boulder.ibm.com/storage/hddtech/dft-v210.exe>

Mvh.