Kan kun starte hver 2-5 gang???
Fra : Andreas Swiatek

Dato : 20-11-01 22:41

Når jeg tænder for computeren vil den ikke altid give et billede på skærmen.
For at få den til det, skal jeg tænde og slukke for den nogle gange før den
endelig viser et billede. Motherboardet er er Abit KG7-raid og grafikkortet
er et Leadtek GeForce 2 PRO.

Hvad kan problemet være?

Mvh. Andreas Swiatek.

Fra : Esben I.

Dato : 20-11-01 03:06

Andreas Swiatek wrote:
> [...]
> endelig viser et billede. Motherboardet er er Abit KG7-raid og grafikkortet

1.gæt: strømforsyning
mvh
Esben I.

Fra : Thomas Bowers

Dato : 20-11-01 23:39

"Andreas Swiatek" <Erne@get2net.dk> wrote in message
> [...]
den
> endelig viser et billede. Motherboardet er er Abit KG7-raid og

Normalt indikere det enten (som allerede skrevet) for PSU, eller at cpu'en
ikke får nok spænding (Vcore) -> Har du overclocket systemet ?

Hilsen Thomas

Fra : Jonny Jensen

Dato : 21-11-01 08:41

> Hvad kan problemet være?

Strømforsyningen er enten defekt eller kan ikke levere nok strøm. Det er
typisk for GF2/3 løsninger og Abit motherboards, hvor der ikke er strøm nok.

Jonny.

Fra : Andreas Swiatek

Dato : 21-11-01 14:49

Systemet er overclocket.
Problemet brgyndte i sidste uge eller noget i den stil, der har aldrig været
problemer før!
Vil en 400W PSU kunne løse problemet?

Fra : Thomas Bowers

Dato : 22-11-01 10:29

Så prøv at give CPU'en lidt ekstra spænding (Vcore). Hvis dette allerede er
tilfældet, så skal du sikre dig at du har øget Vcore manuelt på bundkortet
og IKKE i bios. Det er nemlig ofte cpu'en vil gå kold inden bios når at give
den nødvendige spænding. Dette medfører netop det du beskriver !
Umiddelbart tror jeg problemet ligger der og ikke i PSU'en. Det er vel kun
ved opstart at du har problemer, ikke ? For hvis PSU'en er for svag, ville
du været udsat for pludselige reboots mens du brugte pc'en
Hvis dit mb ikke har manuel indstilling af Vcore, kan du tegne L7 broerne op
( se ->
http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/amd-03.html )

Hvis du har en XP siddende i dyret, så ved jeg ikke om L7 tricket virker !

Hilsen Thomas