byggetips
Fra : SR

Dato : 20-11-01 19:53

Hej til alle jer kloge pcbyggere!!
Har aldrig prøvet at samle en pc før men nu skal det være. Har bestilt et
Soltek SL75KAV-X bundkort og AMD t-bird 1400 CPU med tilhørende blæser og et
nyt miditower der passer til.
Hvad skal jeg passe på ? noget jeg absolut ikke må gøre ? er det nødvendigt
at formatere harddisken ? kører idag win 98 og vil skifte til win ME.
Vil blive meget glad for gode råd.

Hilsen Søren

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 21-11-01 00:37

> kører idag win 98 og vil skifte til win ME.

....i sig selv en dum fejl...

Windows ME er som når jeg selv udvikler software Det er ikke heeeelt
færdigt - men det virker da nogenlunde...

Med den maskine du ligger for dagen der, vil jeg da ikke byde den noget
ringere end Windows 2000 eller XP... Medmindre du ikke vil invistere i dem
(eller hvordan du nu får fingre i sådan noget )...

Der findes 1000 forskellige meninger om OS'er - men jeg holder på min =)

// Søren

Fra : Jakob M

Dato : 21-11-01 03:20

"SR" <sr@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Soltek SL75KAV-X bundkort og AMD t-bird 1400 CPU med tilhørende blæser og et

Sørg for at læse manualerne grundigt inden du går i gang, det kan spare dig for
mange ærgelser.

> Hvad skal jeg passe på ? noget jeg absolut ikke må gøre ? er det nødvendigt
> at formatere harddisken ? kører idag win 98 og vil skifte til win ME.

Det vil nok være en god ide at starte på en frisk, dvs formater harddisken og
geninstaller Windows. Så synes jeg at du skal holde dig til Win98.

Mvh
Jakob

Fra : Ivan Gregersen

Dato : 21-11-01 17:27

hej SR
Husk at lade forhandleren montere køleren for dig ..
de småpenge er givet godt ud ...da clipsen er meget stram på mange af
kølerne...det er jo surt at skrotte en cpu..
ellers er det bare på med vanten..
God arbejdslyst ....wasco