A7V133-C vs. Samsung harddisk?
Fra : Jacob Skaaning

Dato : 19-11-01 19:15

Jeg har netop investeret i et ASUS A7V133-C, med en tilhørende Athlon 1.33
GHz processor.
Jeg har 2 harddiske, en IBM 20GB og en Samsung SV3064D på 30GB. Da jeg havde
kommet alle delene i mit nyindkøbte 300W kabinet og tændte for skidtet, fik
jeg et mindre chok.

SMART failure on Primary Master SAMSUNG SV3064D
WARNING:
Immediately back-up your data and replace your hard disk drive. A failure
may be imminent.

Så skulle man trykke F1 for at fortsætte, og forsigtigt gjorde jeg det.
Windows startede. Jeg tog back-up, formatterede drevet, og genstartede.
SMART failure.
Jeg gik ind i BIOS. Fandt et sted der stod S.M.A.R.T. - det stod til
disabled. Noget med en sikrere overførsel af data. Selv på enabled kom SMART
failure ved opstart. Hmmm. Kaldte en ven, spurgte ham hvad SMART failure var
for noget. han sagde at man vist nok ikke brugte SMART længere, og om jeg
ikke kunne slå det fra. Jeg sagde, at det var slået fra ved default. Så
kunne han ikke hjælpe mig længere.
Jeg har nu installeret Windows og et par af mine spil påny på harddisken, og
der er ikke sket noget endnu.
Er der nogen der ved om det er en 'rigtig' fejl, eller om det 'bare' er
bundkortet der brokker sig lidt for meget?
På forhånd tak for hjælpen.

Jacob

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 19-11-01 19:51

Jacob Skaaning wrote:

> [...]
> WARNING:
> Immediately back-up your data and replace your hard disk drive. A failure
<snip>

Stol ikke på din vens "gode" råd. SMART (Self-Monitoring Analysis Reporting
Technology) er bestemt ikke forældet, tvært imod, det er i høj grad nyttigt
og fornuftigt at bruge.

Download straks Samsungs disk-util på:

http://www.samsungelectronics.com/hdd/support/downloads/utilities_02.html

Lav backup, og test så med dette util, derefter kan du undersøge warranty
status på:

http://www.samsungelectronics.com/hdd/warranty/index.html

Hvis der er garanti, kan du så sende drevet ind.

MVH

Thomas A. Frederiksen
--
<Geekcode> Version: 3.12