ide kabel
Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 18-11-01 20:04

Hej ng
kan det passe at der er for skel på de to ide stik nede på bundkortet, jeg
har nemlig tænkt mig at købe nogle runde kabler og så vil jeg hører om der
er noget man skal tage højde for.

hilsen jm

Fra : Leony

Dato : 19-11-01 06:58

"JOHN NIELSEN" <john.michael.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> kan det passe at der er for skel på de to ide stik nede på bundkortet, jeg
> har nemlig tænkt mig at købe nogle runde kabler og så vil jeg hører om der
> er noget man skal tage højde for.

Den ene er primær IDE, den anden er sekundær IDE.
Primær IDE = Her sidder harddiske
Sekundær IDE = Her sidder cd-rom drev.

Primær IDE kræver et IDE ultra ATA kabel med 80 ledere.
Sekundær IDE kræver et IDE standard kabel med 40 ledere.
Dette er for optimal performance.

Lav selv runde kabler på:
http://www.virtual-hideout.net/guides/rc/index.shtml

Leony

Fra : Henrik V!

Dato : 19-11-01 09:07

Det er da noget vrøvl... :) Man bør ha' en harddisk og et CD drev på hver.
På den måde kan du lave on the fly kopiering af CD'er samt overføre data
hurtigere fra en HD til den anden. Kører du Win2000 kan du ha' en swapfil på
hver disk, og altid ha' hurtig tilgang til den...

/Henrik!

Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 19-11-01 10:25

øhh okay jeg er rimlig newbie på dette område
så hva skal jeg nu tro på
jm

Fra : BorreBoy

Dato : 19-11-01 13:33

> øhh okay jeg er rimlig newbie på dette område
> så hva skal jeg nu tro på
> jm

Tro på Henrik.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Sporten

Dato : 19-11-01 14:22

"BorreBoy" <borre@loveletters.dk> wrote in message

> "JOHN NIELSEN" <john.michael.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Tro på Henrik.

helt sikkert.

MVH Sporten.
---------------------------------
ØL ER ØL OG OMVENDT
Blomsten:125245244

Fra : Henrik V!

Dato : 20-11-01 16:36

Nok den mest fornuftige enkeltstående sætning jeg længe har hørt...!

/Henrik - der håber der snart er nogen i DK der sælger KR7A!

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 20-11-01 00:23

"JOHN NIELSEN" <john.michael.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> øhh okay jeg er rimlig newbie på dette område
> så hva skal jeg nu tro på
> jm

-Ingen af dem, eller dem begge....

Fordi det kommer an på... osv. men det var jo ikke drevplacering
du spurgte om.

Når du skal købe kabler skal du være opmærksom på om dine ide
sokler "mangler en pin" hvis de ikke gør det, er din controller ikke
UDMA66 / 100 og du vil derfor ikke kunne bruge 80 leder kabler
da de ofte er blokeret så de ikke kan sættes i.

Altså..
Mangler der en pin, kan/skal du bruge 80 leder kabler.
Mangler den ikke, skal/kan du kun bruge 40 leder kabler.

--
Henrik Nielsen
Config@hardware.dk

Fra : JOHN NIELSEN