Mest lydløse CPU-køler til 1.2GHz T-bird
Fra : Johnny Jensen

Dato : 16-11-01 22:21

Hej gruppe,

Jeg forsøger at lave min computer så lydløs om overhovedet muligt. Bundkort
er ASUS A7V133C med en 1.2GHz T-bird på. Jeg har ikke behov for at
overclocke, men vil hellere have et lydløst system.
Min tanke går enten på en Alpha 8045 profil med en 8412NGL Papst blæser..
Det skulle give en meget lydløs kombo, med rigeligt køling. Desværre en
noget dyr løsning.
Er der nogen herinde som har erfaring med Zalman 3100 køleren? Hvordan
svarer den støjmæssigt til Alpha/Papst løsningen? Har nogen måske endda
prøvet at bruge Zalman køleren uden den medfølgende blæser for at få et 100%
lydløst setup?
Gode råd modtages med kyshånd..

Hygge
JJ

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 18-11-01 19:03

Johnny Jensen wrote:

<snip>
> Min tanke går enten på en Alpha 8045 profil med en 8412NGL Papst blæser..
> Det skulle give en meget lydløs kombo, med rigeligt køling. Desværre en
> noget dyr løsning.
<snip>

Skal til at skifte min Coolermaster (ædv) ud med en lignende Combo, dog må
jeg nøjes med en Cooltium (Globalwin) Silent-type (T&T MW-825M12B...), da
min Pabst har brækket en vinge under ophold i en kasse

Jeg poster lidt tal når jeg har hentet Alphaen hos Studiedata, jeg regner
med at kunne hente den på onsdag...

MVH

Thomas A. Frederiksen
--
<Geekcode> Version: 3.12
GED/H d++@ s: a-- c++ UL++ P+ L+++ E---- W++ N++ o? K? w--- O M+ V? PS++

Fra : Johnny Jensen

Dato : 18-11-01 19:27

Hej Thomas,

> Skal til at skifte min Coolermaster (ædv) ud med en lignende Combo, dog må

Jeg har også CoolerMaster (EP5-6I11) nu, og den er ikke just lydløs..

> jeg nøjes med en Cooltium (Globalwin) Silent-type (T&T MW-825M12B...), da
> min Pabst har brækket en vinge under ophold i en kasse

heh.. Køb en ny, det er småpenge sammenlignet med prisen for den Alpha
køle-profil.. Den er fucking dyr..

> Jeg poster lidt tal når jeg har hentet Alphaen hos Studiedata, jeg regner
> med at kunne hente den på onsdag...

Lyder lækkert.. Jeg venter i spænding..

Hygge
JJ

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 18-11-01 19:38

Johnny Jensen wrote:

<snip>
> Jeg har også CoolerMaster (EP5-6I11) nu, og den er ikke just lydløs..

Se, det er jo også sådan en jeg endte med. Det var ikke til at få andre den
dag, og en køler skulle dyret jo have...
<snip>
> heh.. Køb en ny, det er småpenge sammenlignet med prisen for den Alpha
> køle-profil.. Den er fucking dyr..
<snip>

Den går desværre ikke, jeg er på SU... Alphaen sluger diæten jeg inkasserer
som valgtilforordnet på tirsdag

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fra : Johnny Jensen

Dato : 18-11-01 19:45

Hej,

> Se, det er jo også sådan en jeg endte med. Det var ikke til at få andre
den
> dag, og en køler skulle dyret jo have...

Jeg købte den fordi jeg læste den var god.. Jeg ved faktisk ikke hvordan
klarer sig rent kølemæssigt i forhold til andre. Min 1.2GHz ligger oftest på
55 grader (motherboard 38 grader), men puteren står også inde i et skab med
skabslågen let åben. Jeg har prøvet at stille på Vcore i BIOS, men af en
eller anden grund mener mit ASUS A7V133C at den uanset hvad jeg prøver på
skal køre med 1.85V.. Meget mystisk og ikke befordrende for varme
formindskelse..

> Den går desværre ikke, jeg er på SU... Alphaen sluger diæten jeg
inkasserer
> som valgtilforordnet på tirsdag

Ouchy.. Kender det godt.. Er ikke på SU længere, men når man har købt
lejlighed er man ligeså fattig som den gang.. snøft..

Hygge
JJ