ASUS config - IR + Smart Card Reader + USB~
Fra : Surprise

Dato : 16-11-01 21:29

Hej
Her kommer noget stof kun for teknikere med en vis erfaring, man kan altså
IKKE læse sig til det i manualen. Håber at der også er dygtige PC byggere i
DK

Jeg har planlagt at tilslutte (A7V266) et "iPanel DeLuxe" som har IR samt en
ASUS Smart Card Reader som tilsluttes internt på boardet.
På tidligere boards har tilsluttet en IR internt (til kommunikation med
mobilos og har sat UART2 i BIOS til IR.

Nu ser jeg i manualen at UART2 som jo styrer COM2, enten kan sættes til
[COM][IR][Smart Card Reader]. Jeg er således i tvivl om både IR'en i
"iPanel" og Smart Card Readeren kan fungere eller om man kun kan anvende een
enhed på UART2 [COM][IR][Smart Card Reader] ?

Er der nogen her i Danevang der har erfaring med denne Smart Card Reader og
om den fungerer med Dataløn via internet og kan den læse SIM-kort fra
mobilos ?

Kan den f.eks KUN bruges til adgangskontrol for brugen af selve PC-en eller
er det en generel chip kort læser ?

Der er 6 USB porte på A7V266. 01 på boardet + 23 på backpanel + 45 internt
som kan sluttes til front USB på iPanel. Men kan du fungere alle seks
samtidig eller skal man vælge mellem "23 på backpanel" eller "45 på USB
front" ?

Venligst
(på forhånd tak)