AMR-kort - Modem
Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 14-11-01 23:35

Disse AMR-kort som kan sættes på de fleste nye MB...... Hvordan funker de?

Tager de processorkraft? Og evt. hvor meget?

Hvis AMR'en nu var et 56k modem... Ville det så svare til det som kaldes et
softmodem?

Claus

Fra : Suffo

Dato : 15-11-01 09:44

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnp@ofir.dk> wrote in message
> Disse AMR-kort som kan sættes på de fleste nye MB...... Hvordan funker de?
>
> Tager de processorkraft? Og evt. hvor meget?
Ikke specielt meget. Det er den port der tager mindst, bortset fra en tom
pci port

> Hvis AMR'en nu var et 56k modem... Ville det så svare til det som kaldes
et
> softmodem?
Njaij det kommer an på hvad du mener mener med softmodem, et modem er jo en
"telefon" hvilket er et stykke hardware.

> Claus

MVH
Suffo

Fra : Leony

Dato : 15-11-01 07:33

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnp@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Disse AMR-kort som kan sættes på de fleste nye MB...... Hvordan funker de?

Ligesom et PCI kort - vil jeg tro.
Installere kort, installere drivere, så ud på informationsmotorvejen.
http://www.gideontech.com/reviews/amrmodem/

> Tager de processorkraft? Og evt. hvor meget?

Følgende er taget herfra:
http://www.geek.com/news/geeknews/oct99/gn19991215000467.htm
enthusiasts do not wish to use the AMR slots as they fear that the they
will lose performance as the CPU-dependent AMR card requires the use of the
CPU.
Så ja det tager processorkraft - hvor meget kan jeg ikke sige.

http://asp.mkdata.dk/Dictionary/dictionary.asp?letter=a&word=AMR
En standard for et meget billigt lyd/modem udvidelsesslot til pc'ens
bundkort. Systemetgår ud på at udnytte CPU'ens "hestekræfter" til at emulere
et modem og eller et lydkort ved hjælp af software.

> Hvis AMR'en nu var et 56k modem... Ville det så svare til det som kaldes
et
> softmodem?

Måske. Det vil jeg tro. Sådan som jeg forstår det så er det software
udelukkende der får det til at fungere, der er ikke noget - eller meget
lidt - hardware i det, det er derfor det kan laves så billigt.

Leony

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-11-01 21:41