Korrosion
Fra : Ukendt

Dato : 23-11-01 23:34

hvis man laver et lukket kredsløb med en pumpe+radiator, og nogle
kølehoveder der er af aluminium og kobber. Hvor lang tid vil der så gå før
"skidtet" bliver utæt m.m.? Vandet (minus kalk) er løber igennem kredsløbet
er ca. 30C grader varmt.

Fra : Jakob M

Dato : 24-11-01 00:36

"peet_dk" <answer_in_the_group ||||| svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
> [...]
> kølehoveder der er af aluminium og kobber. Hvor lang tid vil der så gå før
> "skidtet" bliver utæt m.m.? Vandet (minus kalk) er løber igennem

Det skal man vist være spåmand for at kunne svare på.

Mvh
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-01 13:07

> Det skal man vist være spåmand for at kunne svare på.

ok :) Du ved heller ikke om det tager 3 måneder eller 10 år?

Fra : Per A. Hansen

Dato : 24-11-01 20:46

> [...]

> kølehoveder der er af aluminium og kobber. Hvor lang tid vil der så gå før
> "skidtet" bliver utæt m.m.? Vandet (minus kalk) er løber igennem

Der mangler en del oplysninger, der har betydning for
korrosionen. Vandet indhold af chloridioner, sulfat, CO2
m.v. Godsets tykkelse har også betydning. Jeg må givwe
Jakob ret.
Svaret ligger vel mellem 1 - 20 år.

Per A. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-01 21:44

godstykkelse: 7mm
vandet er demineraliseret vand med lidt afspændings middel i

Fra : Jakob M

Dato : 25-11-01 01:33

"peet_dk" <answer_in_the_group ||||| svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
> godstykkelse: 7mm
> vandet er demineraliseret vand med lidt afspændings middel i

Jeg tror slangerne giver efter før aluminiummen er gennemtæret. Det du nok
tænker på er galvanisk korrosion. Det forekommer kun hvis en række
betingelser er opfyldt. Læs mere om det på
http://www.ocean.udel.edu/mas/masnotes/corrosion.html

Mvh
Jakob