dietyleter
Fra : Oscar Miller

Dato : 22-11-01 09:49

Var kan man köpa dietyleter i Danmark? Kan man köpa det på apoteket som
privatperson?

/Tack för hjälpen

--
Posted from info-2.lub.lu.se [130.235.64.229]

Fra : Niels

Dato : 24-11-01 14:51

Det nye er at æter efter et par år kan udvikle højeksplosive peroxid
forbindelser.
På min arbejdsplads "fandt" vi en flaske med 2½ l æter som havde stået i
nogle år. Da vi ville aflevere det til kommunekemi fik vi at vide at det var
brandvæsnet som skulle hente det. Det betød at der kom 5 mand og hentede
det, den første i beskyttelsesdragt, og de andre gik bagefter med en stor
brandslange. Alle de vejene rundt om blev midlertidigt afspærret og det blev
kørt til Farum kaserne.
Så det er ikke noget man skal spøge med.
Hilsen Niels