God campingplads i Sverige ???
Fra : Pernille og Anders

Dato : 21-11-01 21:40

Kan nogen anbefale en god børnevenlig campingplads i Sverige ?? Helst ikke
for langt oppe (læs: et par timer fra Helsingborg). Der må gerne være noget
smukt natur at kigge på. Evt. hjemme side hvis I har sådn en.

Hilsen

Pernille

Fra : sogs

Dato : 22-11-01 14:50

"Pernille og Anders" <pernille.anders@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
noget
> smukt natur at kigge på. Evt. hjemme side hvis I har sådn en.

Hej Pernille
Ja der er dejligt i Sverige og vejene er brede, næsten uden trafik, og
glatte som barnenumser. Svenske vejnormer er noget bedre end danske.
Vi var for nogle år siden på en campingplads i sydlige skærgård i nærheden
af Karlskrona ved noget der hedder Jernavik - Naturpark - praktfuldt område
med lille færge (ikke biler) ud til Jernaø, der også er fredet - med
skove -gamle gårde og en rigtig gammel landsby hvor båden lagde til. Nærmet
et "frilandsmusæum" men der bor da mennesker - Man brød her Jern helt
tilbage fra jernalderen. Herude var også en campingplads og vandrehjem. Vi
stoppede tilfældigt ved at se et campingplads skilt - og jeg kan ikke finde
denne plads på camping..se - men det er måske en kommunal plads. Meget
skønt - Gode badeforhold - vandreture osv. Vi sku bare sove, men blev en
uge. (Der var også billigt og bl.a gratis strøm)
Og man ku i ta til Øland ca.- 300 km fra Hbg til Kalmar. Vi var på en plads
på den nordlige ende - www.camping-oland.com/wikegard - på østersø siden.
Meget dejlig og ordentlig plads - strandenge - badning osv - største
hoppepude vi nogensinde har set.- langt fra pladsen. Øland har meget for
børn. Ja der foregår da meget i hele Sydsverige.
God ferie
Sten

Fra : Kell Larsen

Dato : 23-11-01 08:33

>Her er vores favoritcampingplads i Sverige:
http://www.vildmarkscamping.se/
Kort tid fra Danmark, langt ude i skoven, ingen trafik, ingen strøm, ingen
larm, gode badepladser, -også for børn - kanoer, robåde, fiskeri, fælles
grillpladser, servicehus til madlavning og opvask, jordkælder til
madopbevaringen mmm.
De har en god hjemmeside med omfattende oplysninger og besvarer også gerne
spørgsmål på mail.
Vi har boet 2 gange á en uge selv om vores normale mønster er 1 - 2 nætter
hvert sted og aldrig det samme sted to gange.
Begge gange har vi startet vores ferie her og er faldet HELT til ro.
Rigtig god fornøjelse. - Og kom igen, hvis vi kan bidrage med mere.
Venlig hilsen
Kell Larsen

Fra : Thore

Dato : 23-11-01 10:36

On Wed, 21 Nov 2001 21:39:36 +0100, "Pernille og Anders"
<pernille.anders@post.tele.dk> wrote:

>Kan nogen anbefale en god børnevenlig campingplads i Sverige ?? Helst ikke
>for langt oppe (læs: et par timer fra Helsingborg). Der må gerne være noget
>smukt natur at kigge på. Evt. hjemme side hvis I har sådn en.

Hej...jeg kan kraftigt anbefale en plads i Nybro ved Kalmar...
Husker ikke lige. hvad den hedder, men det er den eneste plads i
Nybro...Den ligger lige ned til søen. Selv om den tilsyneladende på
kortet ligger midt i byen, er der ingen trafik af betydning...søen
ligger midt i "byparken"... og så er det midt i "Glasriket" hvis I vil
ud i en "Glashytte" og kigge på glas...jeg troede ikke jeg nogensinde
skulle bruge noget ferie på den slags, men efter sommeren 2001 ved jeg
bedre..:) konen lokkede og vi var i 12 "hytter" på 4 dage..:)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj