css - tekststørrelse...
Fra : Lars Bom Huusfeldt

Dato : 27-11-01 21:43

jeg har en tekst placeret i layer som gerne skulle "fastfryses" således at
brugere ikke kan ændre tekststørrelse og derved ødelægge designet....

har forsøgt med

body
{font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 10px;
color: #000000;
}

men uden held.......

Fra : Rune Glerup

Dato : 27-11-01 22:11

Lars Bom Huusfeldt skrev:

> jeg har en tekst placeret i layer som gerne skulle "fastfryses" således at
> brugere ikke kan ændre tekststørrelse og derved ødelægge designet....

Øhj, de slemme brugere!! *tsk, tsk* De tror bare, de kan komme og
bestemme størrelsen på teksten og alt muligt!!

I nyere versioner af Explorer og Netscape er det nok at angive størrelsen
absolut, men man har fx i Opera dog altid muligheden for at ændre på
tekststørrelsen.

Hvis jeg skulle lave dét, du vil, ville jeg lave teksten som grafik og
sætte alt-tekst til dem, der kunne have problemer med at se billeder.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Vertikal centrering? Se <http://kaboom.dk/rodekassen/vcenter.html> .

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 27-11-01 22:48

Rune Glerup wrote:

> [...]
>
> I nyere versioner af Explorer og Netscape er det nok at angive størrelsen
> absolut, men man har fx i Opera dog altid muligheden for at ændre på

CMIIW, men Mozilla (og dermed Netscape 6) lader da også brugeren ændre
på tekststørrelsen uanset hvad? Ikke?

/Jonas

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-11-01 02:03

Jo, også IE. Kræver dog lidt mere arbejde.

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 27-11-01 22:53

Lars Bom Huusfeldt wrote:

> [...]
>
> har forsøgt med

> body
> {font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;

Uha-nej-da! Der er jo rent faktisk en grund til at man skal kunne ændre
på tekststørrelsen: Hvis man er svagtseende så har man brug for større
tekst! Det er derfor man altid skal sørge for at ens sider kan bruges
uanset browser, skærmopløsning (glem forresten ikke at nogen overhovedet
ikke bruger skærm), etc, samt at siderne virker når stylesheets og
scripting er slået fra.

/Jonas

Fra : Lars Bom Huusfeldt

Dato : 27-11-01 23:22

problem løst - min fejl....

Fra : Frank Madsen

Dato : 28-11-01 22:05

Hej,

Et lille udsnit af mit layout...

P er til alm. skrift

p {
line-height: 105%;
font-size: 11px;
color: #000080;
font-family: arial, verdana, sans-serif;
}

body {
background-color: #FFFFFF;
background-attachment: fixed;