PHP-formularer.
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 27-11-01 20:38

Hej gruppe!

Først lige en barrikade: Jeg kender meget lidt til PHP, og de sider, jeg har
fundet på nettet om det, forudsætter en viden, jeg ikke har. Derfor kan mit
spørgsmål forekomme dumt, men så ved I, at det er fordi jeg er PHP-dum :)

Here's the deal: Jeg er ved at lave en side, hvor det skal være muligt at
udfylde en formular, der så skal sendes til min e-mail. Min moralske støtte
udi de første par felter, har problemer med selve tekstfeltet.

Men altså, kan I hjælpe mig med at få serveren til at sende en udfyldt
e-mail til min adresse, når man klikker på "send"?

Problembarnet findes på < http://www.aub.dk/~sh/publicae/info.html >. Det er
formularen nederst på siden, jeg mangler hjælp til.

På forhånd mange tak.

Henrik Nielsen.

Fra : strix nebulosa

Dato : 27-11-01 21:48

On Tue, 27 Nov 2001 20:37:30 +0100
"Henrik Nielsen" <museion(fjern)@(dette)kalliope.org> wrote with a touch of lunacy:

> Problembarnet findes på < http://www.aub.dk/~sh/publicae/info.html >. Det er
> formularen nederst på siden, jeg mangler hjælp til.

Ja der hvor din form begynder <form> skal du i hvert fald ha' tilføjet
en action, så formen ved at den skal sende den til dig...

Noget ala' <form method="post" action="mailto:din@email.dk">
Men hvis ikke det er noget dit webhotel understøtter, skal du ha' fundet
en eller anden CGI tingest som kan gøre det for dig. Eller rigtigt nok
ty til et webhotel, hvor du har understøttelse af PHP.

Steen
--
strix nebulosa <strix@mail.dk>

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 29-11-01 10:24

> Jeg er ved at lave en side, hvor det skal være muligt at
> udfylde en formular, der så skal sendes til min e-mail.

Du har selvf. kigget på
http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php

ikke? ;)

--