Ringenes herre 1 eller Star wars episode 2~
Fra : Sadat

Dato : 27-11-01 19:24

Dav....

Nu da jeg har set trailers for begge synts jeg at Ringenes herre (Lord of
the ring lyder meget bedre) er en oplagt konkurent til Star Wars: Episode 2.

Tror nu at Lord of the rings er mere spændene da det lader til at den lægger
mere vægt på historien og dens characters end star wars der konstant skal
blære sig med sit GCI-grafik :(

hvad synts i ?

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- du er færdig!

Fra : nikolaj borg

Dato : 27-11-01 19:47

"Sadat" <sadat@mail.dk> wrote in message
> [...]
lægger
> mere vægt på historien og dens characters end star wars der konstant skal

Efter Ep. 1 er Star Wars røget lidt ned af listen. Ep. 2 skal ses, men det
haster ikke. Jeg har læst Ringenes herre, men det er heller ikke en film,
der får mig til at hoppe op og ned af glæde. På den anden side glæder jeg
mig mere til den end til Ep. 2.

Var det et tilpas kryptisk svar?

/Nikolaj

Fra : Martin Møller

Dato : 27-11-01 19:58

"Sadat" wrote:

> [...]
lægger
> mere vægt på historien og dens characters end star wars der konstant skal

Jeg skal også se Lord of the Rings (LOTR), men det haster ikke. Jeg har læst
den første bog i trilogien og jeg var ikke videre imponeret... Jeg synes
ærlig talt, den var ret kedelig og til tider søvndyssende. Nu skal jeg se
filmen, og derefter læse de resterende 2 bøger.
Hvad angår den nye Star Wars, glæder jeg mig mere til den end til LOTR.
Hvorfor? Jeg tror bare at den er langt bedre en etteren, fordi etteren IMO
var noget som Disney kunne have lavet. Jeg synes ham, der spillede Anakin
spillede elendigt og at man slet ikke kom dybt nok ned i universet. Jeg
glæder mig til 2´eren, fordi jeg tror den er meget mere kompleks og at
historien endelig begynder at rykke. Hvad angår CGI, er den jo næsten en del
af alle film idag, og ILM er jo ikke kendte for at lave dårlige effekter, så
det betragter jeg mere som en sidegevinst...

Just my two cents...

/Martin

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 27-11-01 20:13

Giver dig helt ret.
Nu er der jo også en fantastisk bog bag LotR, fremfor Star Wars som skal
følge op på 3 fantastiske (og 1 elendig) film. Ikke nogen let tjans
Nicolai

Fra : Jakob Madsen

Dato : 27-11-01 20:37

Jeg glæder mig også helt vildt til LOTR, jeg fik aldrig læst bogen færdig,
så nu skal det blive spændende at se den på det store lærred.
Det ser heller ikke ud til at der er blevet sparet på effekterne i LOTR,
selv om den også har en god historie, så den kan næsten kun blive en success
(hvis den ikke allerede er det...???)

Jeg skal da også se Star Wars 2, men efter 1'eren har jeg sænket
forventningerne til 2'eren, da der efter min mening var alt for meget cgi og
alt for lidt star wars over 1'eren!

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 27-11-01 22:53

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nu da jeg har set trailers for begge synts jeg at Ringenes herre (Lord of
> the ring lyder meget bedre) er en oplagt konkurent til Star Wars: Episode
2.

Konkurent på hvilken måde? LOTR komer i december, EP2 engang i maj. Altså er
der et halvt år i mellem dem. Jeg kan ikke forstå hvorfor de to film skal
sættes op mod hinanden.

> [...]
lægger
> mere vægt på historien og dens characters end star wars der konstant skal

Jeg synes at jeg glæder mig enormt meget til LOTR og efter trailerne til SW
at jeg nu måske ønsker at se den alligevel, hvilket jeg ikke troed jeg gad
efter EP1. Men jeg synes ikke der er nogen grund til at sammenligne de to
film på forhånd. Jeg kan ikke se at de har noget til fælles andet end at de
begge bliver "store".

Joakim

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 28-11-01 00:31

On Tue, 27 Nov 2001 19:24:12 +0100, "Sadat" <sadat@mail.dk> wrote:

> [...]
>mere vægt på historien og dens characters end star wars der konstant skal

Jeg glæder mig klart mest til SW 2. Traileren lægger op til at den
gamle SW-stemning er tilbage
Men jeg har da købt billet til LOTR 18/12)))

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : NN

Dato : 28-11-01 16:44

> Men jeg har da købt billet til LOTR 18/12)))
>
> Morten Bowman Hansen
> bowman@stofanet.dk

Ehh hvorledes? den har da først premiere den 19/12, eller er der noget
snigpremiere halløj?

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 28-11-01 18:51

On Wed, 28 Nov 2001 16:43:52 +0100, "NN" <ec-odense@pc.dk> wrote:

>Ehh hvorledes? den har da først premiere den 19/12, eller er der noget
>snigpremiere halløj?
>
>Mvh Martin Sjøstrand

Jeps for vip-medlemmer af Biozonen
Jeg har ovenikøbet fede pladser!!

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Dennis Jensen

Dato : 03-12-01 22:19

Er det korrekt at antage at det er til midnat, eller lidt over, og så
i Palads, der var ikke nogen gode pladser i hele bygningen sidst jeg
var der

God fornøjelse, jeg venter til en eftermiddags forestilling i en
"rigtig" biograf

Dennis

On Wed, 28 Nov 2001 18:51:11 +0100, Morten Bowman Hansen
<bowman@mail1.stofanet.dk> wrotd:

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 03-12-01 22:47

On Mon, 03 Dec 2001 22:19:00 +0100, Dennis Jensen
<dennisjensen@usa.net> wrote:

>Er det korrekt at antage at det er til midnat, eller lidt over, og så
>i Palads, der var ikke nogen gode pladser i hele bygningen sidst jeg
>var der

Korrekt antaget.

>God fornøjelse, jeg venter til en eftermiddags forestilling i en
>"rigtig" biograf

Palads er bestemt en rigtig biograf. Lyden er faktisk glimrende efter
at den er renoveret.

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Mikster

Dato : 28-11-01 19:26

> [...]
lægger
> mere vægt på historien og dens characters end star wars der konstant skal

Det er svært at sige hvad for en der ser bedst ud. Forskellen er måske at
med SW har man allerede en visuel stil og et univers, mens vi med LOTR først
skal til at begynde på (den filmiske) fortælling. Med hensyn til visuelle
effekter og generel stemning har jeg høje forventninger til begge film. Det
er generelt et meget positivt træk omkring disse projekter at der er penge
nok til at få en ordentlig stil der kan holdes.

VH MIKKEL

Fra : EA

Dato : 01-12-01 02:54

IMO, har Ringenes Herre meget mere dybde end Star Wars, der ikke er
meget mere end en simpel historie inspireret af gamle helte-epos til
at have som ramme omkring en hel masse tju-bang og special effects.
Hermed siger jeg ikke at tju-bang og special effects er dårligt, men
de to film kan ikke så godt sammenlignes på et andet niveau end
'cool-factor' og hvor meget penge de indtjener. Jeg glæder mig til
begge film, men nok mest til LoTR :) har lige fået læst første bog
igen.

-Eivind