Skærme
Fijala 3554
ViewSonic
Fra : Kristian

Dato : 27-11-01 17:44

På ViewSonic's hjemmeside står der at bl.a. ViewSonic E2 E70FB har
"PerfectFlat screen". Betyder dette at billedrøret er helt fladt ligesom
Sony Trinitron?

Er der nogle der har erfaringer med denne skærm eller andre ViewSonic skærme
med "PerfectFlat screen"?

Fra : Apollon

Dato : 27-11-01 20:15

Ja det er bare ViewSonics egen udvikling af en flad CRT sammenlignelig med
Sony's Trinitron. Det er deres benævnelse for en totalt flad skærmflade.
Andre producenter har hver især deres superlativer for hvad en flad skærm
skal kaldes.
Hvilke der er bedst kan du lettest få afklaring på ved at læse diverse
tests, reviews på nettet...

mvh.
Apollon

Fra : Kristian

Dato : 27-11-01 21:20

Er der nogle der har erfaringer med disse "PerfectFlat screen" fra
ViewSonic?
Hvordan er billedkvaliteten på sådan en ViewSonic med helt fladt billedrør
sammenlignet med en normal skærm med buet billedrør?
Er der nogle der ved om disse skærme har de samme problemer som Sony
Trinitron med nogle streger ind over skærmen?

Fra : dr. nrj

Dato : 28-11-01 00:00

On Tue, 27 Nov 2001 21:20:01 +0100, "Kristian"
<kristianhansen@ofir.dk> wrote:

> [...]
>Er der nogle der ved om disse skærme har de samme problemer som Sony
>Trinitron med nogle streger ind over skærmen?

Jeg mener, at Viewsonic anvender mitsubishi tron billedrør - og
isåfald har de nøjagtigt de samme streger, som trinitron rør har det.

Hvis du vil undgå dette, men stadig have fladt biledrør - så kig på
Hitachis nye serie.

Venlig hilsen/Kind regards

dr. nrj

mail: dr_nrj@no_spam_hotmail.com