Skærme
Fijala 3554
Begrænset opløsning?
Fra : Pro B[ea]st

Dato : 27-11-01 18:58

Jeg går og overvejer at købe en fladskærm, hvad skal jeg være særligt
opmærksom på når den skal bruges på en spil pc? Hvis jeg f. eks. spiller et
spil som Diablo II der har en max. opløsning på 800x600, hvordan vil det så
tage sig ud på skærmen hvis den er lavet til at køre 1024x768 eller
1280x1024? Jeg har mest tiltro til Samsungs fladskærme, hvilke andre mærker
er ellers at anbefale? Er det et håbløst projekt at spille 3D shooters oa.
spil med hurtig grafik på en fladskærm eller er de ved at komme efter det?

-Christian

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 28-11-01 01:06

Pro B[ea]st wrote:

> [...]
> spil som Diablo II der har en max. opløsning på 800x600, hvordan vil det så
> tage sig ud på skærmen hvis den er lavet til at køre 1024x768 eller

En anelse uskarpt fordi skærmen vil forstørre billedet op eller
alternativt vil du få en bred sørgerand fordi hele skærmen ikke anvendes.

Jeg har mest tiltro til Samsungs fladskærme, hvilke andre mærker
> er ellers at anbefale?

Der er masser af fladskærme, det bedste du kan gøre er nok at læse nogle
anmeldelser. Se fx. på www.firingsquad.com - de testede vistnok en skærm
til spilbrug for nogle måneder siden.

Er det et håbløst projekt at spille 3D shooters oa.
> spil med hurtig grafik på en fladskærm eller er de ved at komme efter det?

De er ved at komme efter det, men hvis man kigger på den CRT skærm man
kan få for det en fornuftig fladskærm koster så synes jeg CRT er klart
at foretrække.

Mvh

Bruno

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-11-01 09:52

Hej

Du behøver ikke bekymre dig med hensyn til hastigheden på skærmen, de er
gode nok til alle spil i dag (måske ikke hvis du køber en 2år brugt),
men en ny skærm er OK. Jeg har selv en ADI S710 som jeg er meget godt
tilfreds med.

Med hensyn til spil i mindre opløsninger end native opløsning så ser det
lidt fnidret ud, men des større forskel der er mellem native og
spilopløsning des bedre har skærmen ved at "fordele" de skæve pixels.
Min skærm kører 1280x1024 og de spil som kan komme derop (og min maskine
stadig kan følge med) får lov til at køre i den høje opløsning. Men i
stedet for at gå ned i 1024x768 så går jeg hellere ned i 800x600 eller
640x480 da slutresultatet ser bedre ud.

mvh
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk