Sporing af mobillos?
Fra : Asix

Dato : 27-11-01 17:42

Er det muligt at fjerne sporingsfunktionen på nye mobiltelefoner?
Altså dem der sender et signal til en sender som så kan fortælle hvor
telefonen er henne?
Jeg ved godt at simkortet er nød til at sende, men man må da kunne disable
denne funktion?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-11-01 20:47

"Asix" <michelle@nybro.dk> wrote in message
> [...]
> telefonen er henne?
> Jeg ved godt at simkortet er nød til at sende, men man må da kunne disable

Smid den i en spand vand? ;)
Prøv at tænk lidt over det som du ønsker at opnå, du vil ikke kunne spores
hvor du er henne af i landet.
Det vil aldrig kunne lade sig gøre fordi der bliver jo registrerret hvilken
mast du er på og hvem du er i kraft af der også skal udstedes en regning til
dig.
Så ønsker du at være anonym så køb et taletidskort! ;)

/Dennis

Fra : Asix

Dato : 27-11-01 21:07

Det er ikke det jeg mener.... Teleselskabet skal selvfølgelig vide hvem der
ejer simkort da de ellers ikke kan sende en regning.
Jeg snakker om senderen i telefonen, den behøver ikke virke (IMEI nummeret
skal væk).
Telefonen skal selvfølgelig kunne sende og modtage fra en mast, men det skal
gøre det uden at fortælle hvad den "hedder". Det er sku lige meget med
simkort.

Asix

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-11-01 16:45

Asix skrev:

>Jeg snakker om senderen i telefonen, den behøver ikke virke (IMEI nummeret
>skal væk).

Det kan ikke lade sig gøre, for det første så VIL telefonerne sende et
IMEI-nummer, det er en del af GSM-systemet. Skulle det alligevel
lykkedes dig at undgå det, så tror jeg ikke at 'modtageren'
(masten/udbyderen) vil acceptere det, dvs. du kan ikke bruge den.

Hvad skulle meningen også være med det?

PS! Skriv venligst under det du svarer på, og klip det du ikke svarer
på væk.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/

Fra : Asix

Dato : 28-11-01 23:11

Hvis man bliver ved med at svarer så skal man til sidst ned i bunden og lede
efter det man selv har skrevet, hvor fedt er det.
Derfor skriver jeg altid øverst så kan man hurtigt læse hvad jeg har
skrevet.

Asix

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-11-01 23:28

Asix skrev:

>Hvis man bliver ved med at svarer så skal man til sidst ned i bunden og lede
>efter det man selv har skrevet, hvor fedt er det.

Det er ikke rigtigt, for man skal jo klippe det væk man evt. ikke
svarer på!

Du burde have klippet alt væk undtagen disse linier:

*****
>PS! Skriv venligst under det du svarer på, og klip det du ikke svarer
>på væk.

Og dit svar burde stå her.
*****

>Derfor skriver jeg altid øverst så kan man hurtigt læse hvad jeg har
>skrevet.

Det er forkert. Du kan sagtens læse hvad jeg skriver her, og det er
meget mere overskueligt.

Grunden til din news-klient indsætter > tegn foran i det indlæg du
svarer på er jo netop at man hurtigt skal kunne se hvad der er citat
og hvad der er ny tekst. Hvis man blot skulle svare i toppen var der
ingen grund til at indsætte de tegn.

Læs meget gerne her omkring citatteknik på usenet:

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten B

Dato : 28-11-01 22:37

"Asix" <godt@krudt.dk> wrote in message news:9u0rn3$cbe$1@eising.k-net.dk...
> Jeg snakker om senderen i telefonen, den behøver ikke virke (IMEI nummeret
> skal væk).

Det vil kun være et problem for dig at sende IMEI-nummeret hvis telefonen er
stjålet.

/Morten

Fra : MADS POULSEN

Dato : 29-11-01 15:39

"Morten B" <mortenb@FJERNEStrashcan.dk> skrev i en meddelelse
> Det vil kun være et problem for dig at sende IMEI-nummeret hvis telefonen
er
> stjålet.

hehe... det ville jeg også gætte på..

asix.. du skal først fortælle hvilken telefon.. en mulighed for dig kunne
være at ændre emei nr. hvis muligt på pågældende telefon..
alt er muligt, hvis man vil, eller ikke selv skal gøre.. ;)
men husk! at ændre emei nummeret er ulovligt.. ligesom du heller ikke må
ændre serie nummeret på din computer, bla bla...

Venlig hilsen
Mads Poulsen

Fra : Asix

Dato : 29-11-01 21:34

Hvordan kan du/ man ændre det?
Desuden er det vel heller ikke ulovligt at ændre det? Det ulovlige er vel og
beside en stjålet tlf.?
Det er os' lige meget om det er lovligt eller ej for det er ikke det det
kommer an på.

Asix

Fra : Morten B

Dato : 29-11-01 23:45

"Asix" <godt@krudt.dk> wrote in message news:9u662e$mi7$1@eising.k-net.dk...
> [...]
og
> beside en stjålet tlf.?
> Det er os' lige meget om det er lovligt eller ej for det er ikke det det

Jeg ved ikke om det er ulovligt efter straffeloven at ændre IMEI-nummeret,
men jeg har let ved at forestille mig at det gør Telestyrelsens
typegodkendelse ugyldig hvis du laver den form for indgreb i udstyret.

Ud over det har jeg stadig meget svært ved at se hvorfor du vil ændre
IMEI-nummeret hvis telefonen ikke er stjålet.
For mig at se lugter det meget af at du bevidst har købt en stjålet telefon.

Jeg håber folk har høj nok moral til ikke at hjælpe dig med det du har gang
i!

/Morten

Fra : Asix

Dato : 30-11-01 16:24

Det er ikke stjålne telefoner, det er min egen (Som er købt i en butik m.
kvit.)

Asix

Fra : Morten B

Dato : 30-11-01 20:34

"Asix" <godt@krudt.dk> wrote in message news:9u889d$6m9$1@eising.k-net.dk...
> Det er ikke stjålne telefoner, det er min egen (Som er købt i en butik m.
> kvit.)

Hvorfor er det så så vigtigt at ændre IMEI-nummeret?

/Morten

Fra : Asix

Dato : 30-11-01 21:16

Jeg blev bare spurgt af en mine venner, om det var muligt. Så sagde jeg at
ja da godt ku prøve at spørge..
Så det er mere for "sjov"