quiz-lavine 8
Fra : Wertigo

Dato : 27-11-01 15:54

Hej
Jeg synes, at det er et glimrende initiativ med de mange citater. Desværre
er jeg så ringe til at gætte, at jeg vil stille spørgsmålene i stedet:) Lad
venligst være med at bruge hjælpemidler:)

De (meget) nemme:

1.) Earn This

2.) You okay?
No. I´m pretty fucking far from being okay.

3.) We'll always have Paris.

4.) Whoever saves one life, saves the world entire.

5.) Cue the sun...

6.) Let justice be done, may the heavens fall

7.) We were led by a star
Led by a bottle you mean

8.) And I will have my vengeance in this life or the next.

9.) Look, Daddy! Teacher says every time a bell rings an angel gets his
wings.

10.) You're gonna need a bigger boat

De nemme:

1.) I'll have what she's having.

2.) Let's deflower the kid.

3.) Nej, Gert. Det tror jeg ikke, du skal regne med.

4.) This story is about truth, beauty, freedom; but above all things,
this story is about love.

5.) I feel like I've been in a coma for the past twenty years. And I'm
just now waking up.

De middelsvære:

1.) Brilliant. So now we got a Huge Guy theory and a Serial Crusher
theory.

2.) Oh great. You get the girl, I get the coroner.

3.) This aggresion will not stand.

4.) A- always, B- Be, C-Closing; Always be closing, always be closing.

5.) I may not be a smart dog, but I know what roadkill is.

6.) Not quite blonde, are we? More of a dirty blonde.

7.) Is she obedient?
As any mule in Christendom -- but if you are the man to ride her,
there are rubies in the saddlebag.

De svære:

1.) I've seen a lot of sexually perverse photographs involving tennis
rackets.

2.) Go home and get your fucking shine-box.

3.) Sonny had five fingers, but he only used three.

4.) I dont believe this. I've got a trig midterm tomorrow, and I'm being
chased by Guido the killer pimp.

5.) I'm a godamn marvel of modern science.

6.) Is it just me, or does any woman in Queens have some kind of
emotional problem?

7.) You don´t need a patch on your arm to have honor.

8.) Can I stay for a while?
You can stay forever.

9.) Only the best people fight against all obstacles in pursuit of
happiness.

10.) I ain't done nothing funny.

--
Mvh Mikkel
www.cyberfreak.dk

Fra : Martin Møller

Dato : 27-11-01 16:10

"Wertigo" wrote:

> 2.) You okay?
> No. I´m pretty fucking far from being okay.

Marcellus Wallace i 'Pulp Fiction'

> 3.) Nej, Gert. Det tror jeg ikke, du skal regne med.

'Kundskabens Træ'

> 4.) This story is about truth, beauty, freedom; but above all things,
> this story is about love.

Uhh... 'Moulin Rouge' ?

> 5.) I feel like I've been in a coma for the past twenty years. And I'm
> just now waking up.

'American Beaty'

> De middelsvære:

> 3.) This aggresion will not stand.

'The World Is Not Enough'?

> De svære:

> 6.) Is it just me, or does any woman in Queens have some kind of
> emotional problem?

Hmm... 'Coming To America'?

/Martin

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 27-11-01 16:12

"Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> wrote in message
> [...]
Lad
> venligst være med at bruge hjælpemidler:)

Saving Privat Ryan (?)

> 2.) You okay?
> No. I´m pretty fucking far from being okay.
Uha, jeg ved den her, men den er væk lige nu...

> 5.) Cue the sun...
Truman Show

> 8.) And I will have my vengeance in this life or the next.
Gladiator

> 9.) Look, Daddy! Teacher says every time a bell rings an angel gets
his
> wings.
Den her kender jeg også, men det er for lang tid siden til at jeg kan huske
den

> 10.) You're gonna need a bigger boat
Jaws / Dødens gab

> De nemme:
>
> 1.) I'll have what she's having.
When Harry Met Sally

> 2.) Let's deflower the kid.
Almost famous

> 3.) Nej, Gert. Det tror jeg ikke, du skal regne med.
hmmmm, har jeg ikek lige set den... Måske ikke

> 5.) I feel like I've been in a coma for the past twenty years. And I'm
> just now waking up.
virkjer bekendt, men ikek umiddelbart noget gæt...

> De middelsvære:
> 1.) Brilliant. So now we got a Huge Guy theory and a Serial Crusher
> theory.
Boondock Saints

> 3.) This aggresion will not stand.
Thirteen Days

> 4.) A- always, B- Be, C-Closing; Always be closing, always be closing.
Pleasant Ville (?)

> De svære:
For svære for mig. Afsted til IMDB for at se på dem jeg synes jeg kendte....

Joakim

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 27-11-01 16:27

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote in message
> For svære for mig. Afsted til IMDB for at se på dem jeg synes jeg
kendte....

Pokkers også. Der var mange jeg har set og som jeg burde have husket.... oh
well...

Joakim

Fra : Per

Dato : 27-11-01 16:37

> his
> Den her kender jeg også, men det er for lang tid siden til at jeg kan
huske
> den

Kan det være: It´s a wonderfull life , den gamle juleklassiker med James
Stewart ?

Venligst
Per

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-11-01 18:44

"Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com>
> De (meget) nemme:
> 4.) Whoever saves one life, saves the world entire.

Jeg har hørt noget lignende citeret fra koranen, men jeg ved
ikke, hvilken film det skulle være.

> 9.) Look, Daddy! Teacher says every time a bell rings an angel gets his
> wings.

Det er herligt at leve.

> De nemme:
> 1.) I'll have what she's having.

Da Harry mødte Sally.

> De middelsvære:
> 3.) This aggresion will not stand.

Jeg tænker Michael Douglas (Præsident på frierfødder?) men jeg
kan ikke huske det. Hvis det er Thirteen Days, som en foreslår, så
er jeg bare dårlig, for det tror jeg ikke.

Jeg er vist i det hele taget temmelig ringe til det her.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Wertigo

Dato : 27-11-01 19:16

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9u0jpo$6oq$2@sunsite.dk...
> "Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com>
>
> Jeg har hørt noget lignende citeret fra koranen, men jeg ved
> ikke, hvilken film det skulle være.

Jeg må indrømme, at det muligvis bliver citeret i flere film (og flere
religioner). Her er det fra Toraen - og såvel tagline som som replik i
Schindlers Liste

> Jeg tænker Michael Douglas (Præsident på frierfødder?) men jeg
> kan ikke huske det. Hvis det er Thirteen Days, som en foreslår, så
> er jeg bare dårlig, for det tror jeg ikke.

Ligesom det første, kan det være brugt i flere film. Jeg tænkte på the Big
Lebowski, hvor der vises klip af en tale med George Bush Sr. (samtidigt med
at the Dude skriver 11/9 på en check!). Sjovt nok tænkte i begge på
amerikanske præsidenter, men ingen ramte den rigtige :) Replikken bliver
brugt igen senere i filmen "This aggresion will not stand, man"

--
Mvh Mikkel
www.cyberfreak.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-11-01 23:38

> [...]

> at the Dude skriver 11/9 på en check!). Sjovt nok tænkte i begge på
> amerikanske præsidenter, men ingen ramte den rigtige :)

Ja, det blev vist lidt af en associationsleg -- jeg mente nok at kende
citatet.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Martin Helbo

Dato : 27-11-01 17:14

> De svære:
>
> 3.) Sonny had five fingers, but he only used three.

Enten Goodfellas eller A bronx tale, kan ikke lige huske hvilken

/Martin

Fra : Kong Kent

Dato : 27-11-01 17:32

> 1.) Earn This

Saving Private Ryan

> 2.) You okay?
> No. I´m pretty fucking far from being okay.

Pulp Fiction (et af mine all-time favourite citater!)

> 5.) Cue the sun...

The Truman Show

> [...]

Gladiator

> 9.) Look, Daddy! Teacher says every time a bell rings an angel gets

Its a Wonderful Life (det citat er iøvrigt brugt i uhyggeligt mange andre
film, hvor denne film kører i baggrunden)

> 10.) You're gonna need a bigger boat

Jaws

> 2.) Let's deflower the kid.

Almost Famous (det er sgu sådan man skal have taget mødommen!!)

> 5.) I feel like I've been in a coma for the past twenty years. And I'm
> just now waking up.

American Beauty

> 2.) Go home and get your fucking shine-box.

Goodfellas (det er Joe Pesci der får den flotte kommentar efter at have
spillet smart overfor en 'made guy' der lige er kommet ud af spjældet. Pesci
svarer igen ved at slå manden ihjel med en køkkenkniv, efter at have forsøgt
med spark og hvad har vi... den film er simpelthen så cool!!)

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Kasper

Dato : 28-11-01 10:43

Kong Kent wrote in message <9u0f93$jhr$1@sunsite.dk>...
8-< Klip >-8
>his
>Its a Wonderful Life (det citat er iøvrigt brugt i uhyggeligt mange andre
>film, hvor denne film kører i baggrunden)

Hej Kent.
Kunne du ikke lige nævne nogle af de films du tænker på? Jeg sidder her og
vrider min hjerne for at komme på bare een!!! Det er irriterende Mvh.
Kasper

Fra : Morten DH

Dato : 28-11-01 10:51

http://us.imdb.com/Mlinks?0038650 se under 'featured in'

Fra : nikolaj borg

Dato : 27-11-01 19:06

Frit valg: enten Pulp Fiction eller Pulp Phantom (www.pulpphantom.com).

> 5.) Cue the sun...

Den med Jim C, hvor han er ham gutten, der vokser op i et tv-program - the
Truman show?

> 10.) You're gonna need a bigger boat

> De nemme:
>
> 1.) I'll have what she's having.

When Harry Met Sally?

> 3.) Nej, Gert. Det tror jeg ikke, du skal regne med.

Lyder som en gammel Malmros-film. Eller er der andre film, hvor der er
Gert'er med? Iøvrigt første danske film-citat. Skræmmende.

> 1.) Brilliant. So now we got a Huge Guy theory and a Serial Crusher
> theory.

Boondock Saints.

> 3.) This aggresion will not stand.

En episk film?

> 6.) Is it just me, or does any woman in Queens have some kind of
> emotional problem?

Den med Eddie Murphy, hvor han er en afrikansk prins? Damn, jeg er lige så
dårlig til titler som til citater.

/Nikolaj

Fra : Agricola

Dato : 27-11-01 19:09

> 3.) We'll always have Paris.

Casablanca

> 7.) We were led by a star
> Led by a bottle you mean

Life of Brian?

> 4.) A- always, B- Be, C-Closing; Always be closing, always be closing.

Glengarry Glen Ross?

Fra : Betin@

Dato : 27-11-01 19:08

MS_Knudsen@yahoo.com skrev...
Ja så kunne jeg også være med(tror jeg)
> De (meget) nemme:
>
> 9.) Look, Daddy! Teacher says every time a bell rings an angel gets his
> wings.
En julefilm med James Stewart men jeg kan ikke huske titlen.

> De nemme:
>
> 1.) I'll have what she's having.
Da Harry mødte Sally.

Betin@

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 27-11-01 23:25

On 27 nov 2001 Wertigo enriched usenet with:

> [...]
> Desværre er jeg så ringe til at gætte, at jeg vil stille spørgsmålene i
> stedet:) Lad venligst være med at bruge hjælpemidler:)

Saving Private Ryan

> 2.) You okay?
> No. I´m pretty fucking far from being okay.

Pulp Fiction

> 3.) We'll always have Paris.

Casablanca

> 4.) Whoever saves one life, saves the world entire.

Schindler's List

> 5.) Cue the sun...

The Truman Show

> 9.) Look, Daddy! Teacher says every time a bell rings an angel gets
> his wings.

It's a wonderful Life

> De nemme:
>
> 1.) I'll have what she's having.

When Harry met Sally

> De svære:
> 6.) Is it just me, or does any woman in Queens have some kind of
> emotional problem?

Coming to America

--
Lars Kyndi Laursen, som ikke repræsenterer noget som helst

"Gid man var ligeså smart som dig." - Christian Andersen i
tele.koncern.intranet.pil

Fra : Christian Andersen

Dato : 27-11-01 23:55

Wertigo wrote:

>De svære:

>4.) I dont believe this. I've got a trig midterm tomorrow, and I'm being
>chased by Guido the killer pimp.

"Risky Business" med Tom Cruise.

--
"'Gid man var ligeså smart som dig.' - Christian Andersen i
tele.koncern.intranet.pil" - Lars Kyndi Laursen i dk.edb.internet

http://chran.dyndns.dk - Nu med statistik!

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-11-01 23:58

"Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev:

>3.) We'll always have Paris.

Casablanca

>4.) I dont believe this. I've got a trig midterm tomorrow, and I'm being
>chased by Guido the killer pimp.

Risky Business

Niels Søndergaard

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 28-11-01 00:44

> [...]

Gladiator

> 9.) Look, Daddy! Teacher says every time a bell rings an angel gets

When Harry met Sally?

> 1.) Brilliant. So now we got a Huge Guy theory and a Serial Crusher
> theory.
Boonduck Saint

Fra : René Strøm

Dato : 28-11-01 14:41

> [...]

> 8.) Can I stay for a while?
> You can stay forever.
>
> 9.) Only the best people fight against all obstacles in pursuit of

Det var ikke mange, men dem jeg kunne.

mvh-- René