Cornish Rex
Fra : Morten Skjershede

Dato : 27-11-01 16:58

Hej NG

Er der nogle her på nyhedsgruppen der har, eller intresserer sig for Cornish
Rex racen?
Jeg ved der ikke er overvældende mange her i DK..
og formentlig meget få avlere tilbage.
Desværre ved jeg også at nogle af disse avlere, udelukkende er ude på "type"
racen, med det til følge at der snart ikke er noget pels tilbage. Ak ak.
Tyskland har desværre lukket for udstilling af Cornis Rex, grundet
"overtyping"..så greelt står det til.
Jeg holder af den "gammeldags" Cornish Rex type.
Jeg overvjer at impotere en hun fra Sverrige..men men, vil gerne vide om
nogle på NG kender til nogle som evt. har Cornish Rex hanner.
Det er også under overvejelse at lave en ny særklub for Cornish Rex..den
særklub der er her i DK vil jeg ikke have med at gøre..da den avler der står
for den målbevidst arbejder henimod overtypede pelsløse katte.

Med venlig hilsen
Morten Skjershede