Cisco med stofanet og delt internetforbind~
Fra : John Quist Kristense~

Dato : 27-11-01 14:23

Hej ..

Er der nogen, der ved, om man kan anvende Cisco via stofanet.

Og i bekræftende fald, om man kan finde en patch, der omgår, at Cisco ikke
vil installeres på en maskine, som har delt internet forbindelse??

--
Med Venlig Hilsen
John Quist Kristensen

P.S. Postes også i StofaNet-gruppen!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-11-01 16:28

On Tue, 27 Nov 2001 14:22:33 +0100, "John Quist Kristensen"
<johnqk@stofanet.dk> wrote:

> Er der nogen, der ved, om man kan anvende Cisco via stofanet.

Cisco hva-for-noget?
(Deres prisliste er ca. 48000 linier)

-A

Fra : John Quist Kristense~

Dato : 27-11-01 19:51

> Cisco hva-for-noget?

Spørger du om versionen? I så tilfælde står følgende på filen:
vpnclient-win-3[1].0.2.Rel-k9
Det er min kone, som skal på firmaets netværk. Og jeg er usikker på, om det
overhovedet kan køre over stofanet. I hvert fald melder det fejl pga. delt
internetforbindelse og jeg håbede at høre, om andre kendte til problemet og
evt. en løsning.

> (Deres prisliste er ca. 48000 linier)
Dette forstod jeg ikke!

Venligst John!

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-11-01 20:05

Hej "John Quist Kristensen" <johnqk@stofanet.dk>

>Dette forstod jeg ikke!

Det betyder at Cisco har en gazillion produkter og at det er helt
umuligt at tyde hvad det var du mente. Hvis du fra starten havde nævt
at du tænkte på VPN klienten, så havde alt været lettere.

Derudover kan jeg ikke svare på dit spg., andet end at Stofa svjh
benytter en form for adresseoversættelser og at det givetvis kan give
problemer med IPSec.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-11-01 23:37

On Tue, 27 Nov 2001 19:50:59 +0100, "John Quist Kristensen"
<johnqk@stofanet.dk> wrote:

> Spørger du om versionen?

Næ, jeg spurgte om produktet, ikke versionen Cisco laver afskye-
ligt mange produkter, og det fremgik ingen stedet af dit spørgs-
mål, at det var en af VPN-klienterne du snakkede om.

> Det er min kone, som skal på firmaets netværk. Og jeg er usik-
> ker på, om det overhovedet kan køre over stofanet. I hvert fald
> melder det fejl pga. delt internetforbindelse [...]

Hvis de bruger VPN-klienten til at forbinde sig til en VPN3000-
concentrator, så kan de køre IPSec over UDP, og det plejer at
virke, selvom det NAT'es og gøres ved undervejs.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/