Placering af cursor ved load
Fra : Christian Ringbæk

Dato : 27-11-01 11:57

Hej NG!

Måske er subject lidt uspecifikt. Håber det bliver mere forståeligt :

Hvis man har en login formular og gerne vil have, at cursoren ved load skal
stå i f.eks. ID feltet... hvordan gør man så?
Jeg har set på
http://www.pharmakon.dk/asp/apotek.asp og andre steder at det kan lade sig
gøre - jeg kan bare ikke hitte ud af det

mvh Christian

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-11-01 12:15

"Christian Ringbæk" <chr@cherita.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.pharmakon.dk/asp/apotek.asp og andre steder at det kan lade sig
> gøre - jeg kan bare ikke hitte ud af det

Bodytaggen på siden ser sådan ud:

'login' er navnet på formfeltet, og 'navn' er navnet på det formfelt, hvor
cursoren står.
Det skal du bare rette til, så det passe med din side.

/per

Fra : Christian Ringbæk

Dato : 27-11-01 12:31

Smukt!! Mange tak for hjælpen

--
www.cherita.dk

Fra : Christian Ringbæk

Dato : 27-11-01 12:56

Hvad nu hvis man i forvejen har noget 'onload' i <BODY>

F.eks. :

<BODY Onload='parent.right.location="../pics/royal/navneindex.htm";'>

Jeg gør det nok forkert for det virker cursoren springer ikke ned i
formularen når jeg prøver at sætte din :
onload="document.login.navn.focus();" ind i body. Jeg har ændret formular og
felt navn (og det virker også i en anden formular hvor der bare ikke står
andet onload i bodyen).

Så det korte af det lange: hvordan skriver jeg bodyen med to onloads??

mvh Christian

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 27-11-01 15:14

"Christian Ringbæk" wrote:

> [...]
> andet onload i bodyen).
>
> Så det korte af det lange: hvordan skriver jeg bodyen med to onloads??

f.eks.:

onload='parent.right.location="../pics/royal/navneindex.htm";alert("Hej
med dig!");document.login.navn.focus();'>

Fra : Christian Ringbæk

Dato : 27-11-01 15:40

Endnu en gang; tak for hjælpen!

--