Forlænge isdn fra nt-boks
Fra : Ian Matheson

Dato : 27-11-01 10:33

Jeg har en ntboks i kontoret i den ene ende af huset, tilsluttet en isdn
telefon og isdn modem.

Nu vil jeg gerne flytte modemmet ned i den anden ende af huset, men lade
resten blive hvor det er.

Spørgsmål: Kan jeg, ved at trække er firepolet telefonledning ca 30 meter,
montere isdn stik (rj45 ?) i begge ender af ledningen, flytte modemmet så
langt fra nt-boksen. Og hvis ja, hvorledes samler jeg de fire ledninger
korrekt i stikket ?

Ian

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-11-01 18:25

"Ian Matheson" <matheson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
isdn
> telefon og isdn modem.
> Nu vil jeg gerne flytte modemmet ned i den anden ende af huset, men

Du kan købe et gør-det-selv kit til den slags i telebutikken.
Der skal bruges nogle termineringsmodstande når kablet bliver længere
end 10 m så det er ikke helt enkelt

Tillykke til Danmark - Nu med udsigt til intelligent regering
Tillykke til Århus - Nu med udsigt til intelligent borgmester

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-11-01 19:36

> Du kan købe et gør-det-selv kit til den slags i telebutikken.
> Der skal bruges nogle termineringsmodstande når kablet bliver længere
> end 10 m så det er ikke helt enkelt

Hvad sker der så?

For vi kører ca. 35 meter, en kabling , indstallaleret som en alm.
netværkstrådning. Med stik i hver ende, og patchkabel imellem... 20 cm, og
1,5 meter. Henholdsvis i den ene og den anden ende.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-11-01 21:34

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3c03de97$0$47275$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> Hvad sker der så?

Så overholder man ikke standarden = uforudsigelige fejl

Fra : PEO

Dato : 27-11-01 15:30

Hej

Nej jeg vil bare trække et alm Rj45 netkabel fra NT boksen til dit modem.
men det kan godt ske at længden på ledningen vil blive et problem, normalt
må den kun være 10 meter.

Du kunne også flytte Nt boksen, så skal du bare købe et "telefon forlænger
kit" så kan du tage NT boksen med, så skulle det virke.

Mvh

Per Olsen

Ian Matheson <matheson@tdcadsl.dk> wrote in article

Fra : Commander Keen

Dato : 27-11-01 21:39

http://w1.857.telia.com/~u85710476/docs/isdn22se.html

--
+ Ken + ISDN-frågor?
Kolla här >>

Fra : frank damgaard

Dato : 28-11-01 20:25

> [...]

> montere isdn stik (rj45 ?) i begge ender af ledningen, flytte modemmet så
> langt fra nt-boksen. Og hvis ja, hvorledes samler jeg de fire ledninger

Ja se http://home3.inet.tele.dk/frda/isdn.html
Husk termineringsmodstand, samt at stille NT boks til korrekt terminering.

--
no signature :)